Forum Simson Sr1, Sr2.  Strona Główna   Simson Sr1, Sr2.
Forum użytkowników Simson Sr1 oraz Sr2.
 


Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Galeria / Sr2 -> SR2E z 1962 - majówkowy zakup Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
  Post  - Wysłany: Nie 13:16, 16 Gru 2018  
kaczka_k



Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna


Czy otwór w karterze, który zaznaczyłem jest rzeczą normalną ?

Patrząc to co napisałem powyżej:
"Co do wału, mam luz nie w osi wału tylko na elemencie mocującym tłok tj. łapiąc go w miejscu mocowania tłoka poruszając nim lew-prawo jest luz/przeskok tak około 2-3mm."
oznacza że wał jest do wymiany ?



 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 20:26, 16 Gru 2018  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Zaznaczony otwór pozwala na swobodne przelewanie się oleju pomiędzy sprzęgłem,a skrzynią biegów.
---na elemencie mocującym tłok---

Ta część to korbowód, może on mieć lekkie luzy w lewo i w prawo ale nie dopuszczalne są luzy korbowodu w górę i w dół,-w takim przypadku wal do regeneracji albo wymiany.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 22:23, 16 Gru 2018  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Tutaj troche wiedzy w temacie

[link widoczny dla zalogowanych]
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Czw 16:55, 20 Gru 2018  
kaczka_k



Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna


Panie Piotrze dziękuje za odpowiedz. Zdecydował się na nowy krawat (nie znałem tego określenie).

Gdzieś widziałem na forum (teraz nie mogę znaleźć) sugestię aby w obu karterach przeszlifować/pogłębić korytarz w części cylindrów. Dobrze kojarzę ? Można prosić o wskazanie tego wątku.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 15:48, 21 Gru 2018  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Tak, jak zaznaczone na fotkach należy przy okazji rozmontowanych karterów usunąć ostre ranty w ich obu połówkach ,tak aby przepłukiwanie mieszanki nie natrafiało na niepotrzebne przeszkody-nie jest to żaden tuning-jedynie optymalizacja.


[link widoczny dla zalogowanych] Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 16:04, 21 Gru 2018  
kaczka_k



Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna


Jeszcze raz Dziękuje z informacje.
Gdzie mogę dostać ewentualnie jakie wymiary powinna mieć sprężyna dociskowa sprzęgła (ta montowana wewnątrz kartera) ?
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 16:11, 21 Gru 2018  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Czy chodzi o 6 sprężyn dociskających tarcze sprzęgłowe?
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 21:25, 21 Gru 2018  
kaczka_k



Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna


Nie źle się wyraziłem chodzi chodzi o sprężynę odciągającą dzwignie sprzęgła (element nr 22)

 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 8:32, 22 Gru 2018  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Czyli chodzi o sprężynę sciągającą dżwignię sprzęgła-identyczną wymiarowo Masz w środku silnika,i jest to sprężyna dżwigni zmiany biegów.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 12:17, 22 Gru 2018  
kaczka_k



Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna


No to mam przynajmniej wzór do poszukiwań Smile, dziękuje
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Śro 7:20, 10 Kwi 2019  
kaczka_k



Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna


Prace bardzo powoli idą do przodu. Udało mi się już częściowo złożyć silnik. I tutaj mam pytanie i niepewność. Przed skręceniem silnika (połączenie karterów) sprawdziłem pracę biegów i wydawało mi się że jest wszystko w porządku. Ale teraz po złożeniu (jeszcze bez kosza sprzęgła) poruszając ręcznie dźwignią sterującą biegami (od dołu silnika) i kręcąc pedałami nie zauważam/wyczuwam aby biegi się przełączały. Jak mogę to zweryfikować, co może być nie tak ? Nie uśmiecha mi się ponowne rozpoławianie silnika.

Druga sprawa jak zamontowałem kosz sprzęgła wraz z tarczami i po jej skręceniu nakrętką cały kosz ciężko się porusza tak powinno być ? Docelowo ma się poruszać tylko kosz ? Czy również osobno wkładka z bolcami gdzie montuje tarcze ?
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Śro 12:29, 10 Kwi 2019  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Jak mogę to zweryfikować

Możesz zrobić to w następujący sposób;jeśli masz kartery złożone,skrzynia powinna działać prawidłowo-a więc w normalnym układzie sprężyna dżwigni zmiany biegów ściąga dżwignię na drugi bieg,więc nie ruszając niczego i nie podpinając linki zawsze zazębiony jest drugi bieg,chcąc uzyskać bieg pierwszy dżwignię biegów popychasz do przodu silnika,kiedy usłyszysz klik jedynka się zazębi,a dżwignia zmiany biegów przesunie się maksymalnie do przodu,sprawdzając skrzynię kręć zawsze wałkiem sprzęgłowym,lub też zdawczym,przy montażu skrzyni dżwignię biegów należy zamocować w karterze na stałe za pomocą drutu lub opasek w pozycji luzu,co pozwala na prosty montaż silnika.
Co do kosza sprzęgła-powinien poruszać się lekko,bez specjalnego luzu,o ile nie jest zazębiony z wałem korbowym,niezależnie,czy kosz jest pusty,czy też kompletnie zmontowany.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Śro 12:56, 10 Kwi 2019  
kaczka_k



Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna


dropio napisał:
Jak mogę to zweryfikować

Co do kosza sprzęgła-powinien poruszać się lekko,bez specjalnego luzu,o ile nie jest zazębiony z wałem korbowym,niezależnie,czy kosz jest pusty,czy też kompletnie zmontowany.


Precyzuję: ciężko "chodzi" kosz kiedy jest zazębiony z wałem. Czyli to jest prawidłowe ?
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Śro 13:29, 10 Kwi 2019  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Tak,skoro napędza wał korbowy oraz skrzynię,lekko chodzić nie może!

PS.W koszu śruba mocująca jest zakontrowana-zapewne jest tak u Ciebie?
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Śro 13:39, 10 Kwi 2019  
kaczka_k



Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna


dropio napisał:

PS.W koszu śruba mocująca jest zakontrowana-zapewne jest tak u Ciebie?


Jeszcze nie, czekam z tym aż będę miał pewność co do biegów. Dziś albo jutro spróbuje zweryfikować przede wszystkim działanie biegów. Dzięki za sugestie.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Sr2 -> SR2E z 1962 - majówkowy zakup Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 6 z 9  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
   
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin