Forum Simson Sr1, Sr2.  Strona Główna   Simson Sr1, Sr2.
Forum użytkowników Simson Sr1 oraz Sr2.
 


Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Galeria / Sr2 -> SR2E z 1962 - majówkowy zakup Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
  Post SR2E z 1962 - majówkowy zakup - Wysłany: Pią 7:18, 04 Maj 2018  
kaczka_k



Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna


Szukałem od dłuższego czasu SR2 a tu będąc u rodziny na majówce powróciłem z zakupem SR2E z 1962. W tamtą stronę wiozłem rower dla rodziny a z powrotem już SR2. Udało się przewieź na bagażniku rowerowym na dachu.

Co do szczegółów zakupu, moped na chodzie udało się kawałek przejechać. Jak widać na poniższych zdjęciach trzeba przy nim pogrzebać. Tutaj się jeszcze waham czy ruszać lakier, jest sporo delikatnej łuszczucęj rdzy. Zdrachany z jednej strony bak, inny kolor bagażnika i pokrywy skrzynki narzędziowej (nie ma na zdjęciach). Nie wiem jak wygląda od środka. Martwi mnie przyspawany pedał, mam nadzieję że to nie oznaka czegoś gorszego a tylko szybka próba naprawienia.
Co do dokumentów, moped jest sprowadzony z Węgier. Dostałem umowę kupna z Węgrem z 2015r. Co ciekawe po Polsku. Sprzedawca twierdził że nie powinno być problemy z rejestracją. Ale o tym przekonam się dopiero jak go "odnowie", czyli trochę potrwa.

Poniżej zdjęcia zakupu, nie ukrywam że będę prosił w najbliższym czasie o rady. Jest to moje pierwsze podejście do renowacji.






































 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 10:03, 04 Maj 2018  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Witam !
Gratuluję zakupu ! Co do stanu technicznego oraz optycznego-pojazd nie wymaga nowego lakieru,a jedynie poprawek w najgorzej wyglądających miejscach,dobrą wiescią jest to,że silnik pracuje,i można pojazdem poruszać się-to rzecz ważna,gdyż nadrzędną sprawą jaką Musisz załatwić w pierwszej kolejności,to dokonanie przeglądu technicznego / pierwszy w kraju /,i następnie zarejestrować pojazd na siebie - mając dokument spokojnie zajmiesz się usprawnieniem mopedu.Jak wspomniałem,oryginalny lakier jest w dobrym stanie,więc go pozostaw tak,jak opuścił fabrykę,jedynie po całkowitym demontażu wyczyścisz całość,wypolerujesz,a na sam koniec dwie warstwy Owatrolu i będzie piękny.Mechanika-korby są zamienione lewa z prawą,przyspawaną przeszlifujesz flexem i da się zdemontować-jaki jest wałek dopiero wtedy da się ocenić,tylny szczękotrzymacz wymaga naprawy-tam nie może być pospawane-dżwignia hamulca wymaga regulacji !,po założeniu linki szybkościomierza zapewne okaże się,że napęd licznika do wymiany / brak smarowania /,ale mogę się mylić /oby/,wieszak przedni silnika zamontowany jest odwrotnie,silnik nie jest z tego pojazdu-jego rok budowy to 1959.Bagażnik jest również ze starszych modeli-potrzebujesz taki z przednim pałąkiem.Przydał by się również sygnał /podłużny/,czas rozejrzeć się też za siodełkiem.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 12:44, 04 Maj 2018  
MD2



Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: slaskie
Płeć: Mężczyzna


Piękny !!! Tak jak pisze Piotr koniecznie zostaw go w oryginale, wyczyść, zabezpiecz Owatrolem i będzie git!!! Na pomalowanie zawsze mozesz sie zdecydować jednak powrót do orginału nie jest juz mozliwy. Wśród znawczów tematu orginały są bardziej cenione niż wypicowane świecidełka.
Szukaj bagażnika w kolorze, i siodełko bo to jest nie z tego modelu.

Czy kluczyk stacyjki ma być biały?
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 14:13, 04 Maj 2018  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Czy kluczyk stacyjki ma być biały?

Od 62 roku tak.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 14:24, 04 Maj 2018  
kaczka_k



Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna


Dziękuje za dobre słowa.
a) pytanie do lakieru, po umyciu czym najlepiej wypolerować elementy metalowe, drobny papier ścierny ? W niektórych elementach dość mocno się uszczy. Czy może polecacie coś innego.

b) mechanika korby - nawet nie zauważyłem że są zamienione strony. Prawidłowo pedał po lewej stronie na być z przodu (przy poziomym położeniu pedałów) ?

c) no rzeczywiście teraz zauważyłem przyspawaną regulację hamulca

d) nie ma linki do licznika. Przy podłączonym liczniku pod wiertarkę licznik kilometrów zmienia się, prędkościomierze też coś wsakazuje ale chyba niezbyt prawidłowo. Linki nie montuje się bezpośrednio do licznika ? Wykorzystuje się do tego napęd licznika ?

e) wieszak przedni silnika odwrotnie zamontowany - chodzi o ten element ?


f) nawet nie wiedziałem że silnik z innego pojazdu, szkoda

g) sygnał mam nie załapał się do zdjęć


Walczyłm dziś chwilkę z oświetleniem, przód działa coś nie tak z tyłem. Jak rozumiem tył powinien świecić jednocześnie z przodem ? Jest to konoeczne do przeglądu technicznego ? Lusterko również, sygnał ?

Szkło lampy mam z opisem Made in Poland, czyli to nieorginał.

Zamierzam kupić linki [link widoczny dla zalogowanych] polecacie ten sklep ?


Jeżeli ktoś ma na sprzedaż siodełko, bagażnik, osłonę dolną silnika to proszę o info.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 18:40, 04 Maj 2018  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


a)Po umyciu lakieru przemyć go benzyną ekstrakcyjną,nitro,aceton - co jest pod ręką,następnie Automax,potem pasta do polerowania / nabłyszczania /lakieru,Owatrol-jeden raz cienko /szmatką/,a za tydzień ponownie.
b)korby należy zamontować na odpowiednim miejscu-każda korba Simsona ma przecięcie,i jeśli założysz je odwrotnie,korba zamiast zaciskać się na wałku-jest rozginana,co uszkadza wałek pedałów.Do tego jeśli chcesz,aby śruba korby nie luzowała się samoistnie w trakcie eksploatacji zastosuj podkładkę Nordlock.
d)Załóż linkę licznika / dwie małe nakrętki /,unieś przednie koło,zakręć nim i będziesz wiedział czy napęd działa.
e)wieszak musisz odwrócić podwójnie-szerszy koniec do góry,blacha od strony gażnika,do tego pamiętaj,śruby mocowane są zawsze z lewej na prawą-czyli nakrętki po prawej stronie pojazdu !
f)numer silnika to nie problem-ważne że działa.Jeśli Masz z tym problem-spiłuj numer pilnikiem do alu.

Szkło jest od Komara.
Tył świeci zawsze po włączeniu świateł,Przed przeglądem należy to usprawnić.
Jeszcze jedno-przed demontażem wahacza tylnego załóż smarowniczkę i nasmaruj oś wahacza-ułatwi to demontaż.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 19:36, 04 Maj 2018  
gregor19781978
******


Dołączył: 18 Paź 2017
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: PP
Płeć: Mężczyzna


Fajny nabytek gratuluję
Jeżeli chodzi o przegląd to nic nie musi działać bo na przeglądzie nie ma obowiązku odpalania motoroweru więc diagnosta sprawdza tylko czy sa lampy całe a jezeli chodzi o lusterko to zalezy na jakiego diagnoste trafisz
Świateła muszą działać jak motorower jest wyposażony w akumulator ale i w tedy trzeba zapłacić podatek od pcc3 nawet jak wartość motoroweru nie przekracza 999 zł
Jeżeli chodzi o rejestrację to idź do wydziału komunikacji i się dowiedz czy da radę go zarejestrować bo ja swojego też mam sprowadzonego z Węgier tylko że przez firmę która zajmuje się handlem motorowerami i musiałem poza fakturą zakupu przedstawić wyciąg z zakresu prowadzonej działalności ale to musisz sam się dowiedz u siebie w wk
Ogólnie maszyna fajna powodzenia w pracach i radości z jazdy
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 22:28, 04 Maj 2018  
simfan
******


Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 258
Przeczytał: 2 tematy

Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna


Witaj. Fajny zakup. Dodam swoje 3 grosze bo chyba nie do końca zrozumiałeś Piotra,, co z pedałami. Tak obrazowo, patrząc z góry na korbę skierowaną do przodu, wokół wałka pedałów ta grubsza część musi być u góry. Śruba wtedy jest wkręcona od dołu. Powodzenia!
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 17:19, 05 Maj 2018  
Szczepan_dg
******


Dołączył: 08 Maj 2017
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna


Fajny stan. Gratuluję zakupu! Bagażnika bym poszukał innego w ori burgundowym kolorze. Będzie wtedy cały w orginalnym lakierze. Wyjdzie fajny, orginalny klasyk.
Z ośką pedałów faktycznie trochę kaszana. Spróbowałbym delikatnie zeszlifować ten spaw, odkręcić śrubę i jakoś zdjąć korbę. Ściągacz do łożysk mógłby się bardzo przydać. Jeśli jest tylko lekko heftnięte to może jakoś udałoby się to uratować, ale jeśli ktoś to zaspawał z powodu objechanego wieloklinu na wałku, to ta oś i tak będzie niestety do wymiany.

Powodzenia w pracach Smile


Ostatnio zmieniony przez Szczepan_dg dnia Sob 17:21, 05 Maj 2018, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 19:09, 05 Maj 2018  
kaczka_k



Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna


Dzięki za sugestie i porady Panowie Smile
Prace poważniejsze muszą poczekać, teraz patrząc na inne rzeczy drobnostka, walka z tylnym oświetleniem. Na początku chciałbym zrobić przegląd i spróbować zarejestrować mopeda wykorzystując przekazaną umowę z Węgrem. Dam znać jak poszło.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 19:49, 05 Maj 2018  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Teraz patrząc na inne rzeczy drobnostka, walka z tylnym oświetleniem.

Sprawa jest banalna.Chcąc przetestować działanie instalacji elektrycznej wystarczy odłączyć prawy przewód z iskrownika-wyjście prądowe,i do tego odłączonego przewodu podłączyć prostownik 6V, drugi przewód prostownika do masy,i można sprawdzić elektrykę,korzystając z kontrolki lub miernika-operacja prosta i skuteczna.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 19:21, 06 Maj 2018  
kaczka_k



Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna


Kurcze z prostownikiem nie udało się. Chyba potrzebuje obciążenia bo po podłączeniu do kabli nie włącza się. Po podłączeniu do akumulatora działa.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 20:31, 06 Maj 2018  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Z prostownikiem transformatorowym / starej generacji / musi działać,zaś w przypadku ładowarek impulsowych nowej generacji niekoniecznie/
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 20:40, 06 Maj 2018  
gregor19781978
******


Dołączył: 18 Paź 2017
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: PP
Płeć: Mężczyzna


Wystarczy do sprawdzenia bateria 4,5v lub ewentualnie 4 paluszki połączone razem szeregowo i można sprawdzić wszystkie lampki
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 7:35, 07 Maj 2018  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Grześ !Wszystko się zgadza ! - ale jeśli jest zwarcie w instalacji,baterie natychmiast się zagotują,a stary, dobry prostownik pokaże ,że jest zwarcie.
Kolega Rafał ma ułatwione zadanie,gdyż pozostaje Mu znalezienie przerwy,lub wymiana żarówki ! - i tę czynność może załatwić za pomocą baterii.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Sr2 -> SR2E z 1962 - majówkowy zakup Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 9  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
   
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin