Czy otwór w karterze, który zaznaczyłem jest rzeczą normalną ?
Patrząc to co napisałem powyżej:
"Co do wału, mam luz nie w osi wału tylko na elemencie mocującym tłok tj. łapiąc go w miejscu mocowania tłoka poruszając nim lew-prawo jest luz/przeskok tak około 2-3mm."
oznacza że wał jest do wymiany ?
- Wysłany: Nie 20:26, 16 Gru 2018
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Zaznaczony otwór pozwala na swobodne przelewanie się oleju pomiędzy sprzęgłem,a skrzynią biegów.
---na elemencie mocującym tłok---
Ta część to korbowód, może on mieć lekkie luzy w lewo i w prawo ale nie dopuszczalne są luzy korbowodu w górę i w dół,-w takim przypadku wal do regeneracji albo wymiany.
- Wysłany: Nie 22:23, 16 Gru 2018
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Panie Piotrze dziękuje za odpowiedz. Zdecydował się na nowy krawat (nie znałem tego określenie).
Gdzieś widziałem na forum (teraz nie mogę znaleźć) sugestię aby w obu karterach przeszlifować/pogłębić korytarz w części cylindrów. Dobrze kojarzę ? Można prosić o wskazanie tego wątku.
- Wysłany: Pią 15:48, 21 Gru 2018
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Tak, jak zaznaczone na fotkach należy przy okazji rozmontowanych karterów usunąć ostre ranty w ich obu połówkach ,tak aby przepłukiwanie mieszanki nie natrafiało na niepotrzebne przeszkody-nie jest to żaden tuning-jedynie optymalizacja.
[link widoczny dla zalogowanych] Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Jeszcze raz Dziękuje z informacje.
Gdzie mogę dostać ewentualnie jakie wymiary powinna mieć sprężyna dociskowa sprzęgła (ta montowana wewnątrz kartera) ?
- Wysłany: Pią 16:11, 21 Gru 2018
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Czy chodzi o 6 sprężyn dociskających tarcze sprzęgłowe?
Prace bardzo powoli idą do przodu. Udało mi się już częściowo złożyć silnik. I tutaj mam pytanie i niepewność. Przed skręceniem silnika (połączenie karterów) sprawdziłem pracę biegów i wydawało mi się że jest wszystko w porządku. Ale teraz po złożeniu (jeszcze bez kosza sprzęgła) poruszając ręcznie dźwignią sterującą biegami (od dołu silnika) i kręcąc pedałami nie zauważam/wyczuwam aby biegi się przełączały. Jak mogę to zweryfikować, co może być nie tak ? Nie uśmiecha mi się ponowne rozpoławianie silnika.
Druga sprawa jak zamontowałem kosz sprzęgła wraz z tarczami i po jej skręceniu nakrętką cały kosz ciężko się porusza tak powinno być ? Docelowo ma się poruszać tylko kosz ? Czy również osobno wkładka z bolcami gdzie montuje tarcze ?
- Wysłany: Śro 12:29, 10 Kwi 2019
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Jak mogę to zweryfikować
Możesz zrobić to w następujący sposób;jeśli masz kartery złożone,skrzynia powinna działać prawidłowo-a więc w normalnym układzie sprężyna dżwigni zmiany biegów ściąga dżwignię na drugi bieg,więc nie ruszając niczego i nie podpinając linki zawsze zazębiony jest drugi bieg,chcąc uzyskać bieg pierwszy dżwignię biegów popychasz do przodu silnika,kiedy usłyszysz klik jedynka się zazębi,a dżwignia zmiany biegów przesunie się maksymalnie do przodu,sprawdzając skrzynię kręć zawsze wałkiem sprzęgłowym,lub też zdawczym,przy montażu skrzyni dżwignię biegów należy zamocować w karterze na stałe za pomocą drutu lub opasek w pozycji luzu,co pozwala na prosty montaż silnika.
Co do kosza sprzęgła-powinien poruszać się lekko,bez specjalnego luzu,o ile nie jest zazębiony z wałem korbowym,niezależnie,czy kosz jest pusty,czy też kompletnie zmontowany.
Co do kosza sprzęgła-powinien poruszać się lekko,bez specjalnego luzu,o ile nie jest zazębiony z wałem korbowym,niezależnie,czy kosz jest pusty,czy też kompletnie zmontowany.
Precyzuję: ciężko "chodzi" kosz kiedy jest zazębiony z wałem. Czyli to jest prawidłowe ?
- Wysłany: Śro 13:29, 10 Kwi 2019
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Tak,skoro napędza wał korbowy oraz skrzynię,lekko chodzić nie może!
PS.W koszu śruba mocująca jest zakontrowana-zapewne jest tak u Ciebie?
PS.W koszu śruba mocująca jest zakontrowana-zapewne jest tak u Ciebie?
Jeszcze nie, czekam z tym aż będę miał pewność co do biegów. Dziś albo jutro spróbuje zweryfikować przede wszystkim działanie biegów. Dzięki za sugestie.
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 6 z 9
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach