Przerobiłem w kołach piasty na łożyska według Waszej pomocy, teraz to się kręcą
Dziś próbowałem zamocować przednie koło i mam problem z ślimakiem prędkościomierza. Wcześniej był konus, który wraz z nakrętką który blokował ślimak. A teraz tego nie mam i mam pytanie czym przymocować ślimak aby się nie kręcił razem z kołem ?
- Wysłany: Pon 12:16, 19 Lis 2018
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Napęd szybkościomierza jest na stałe zamontowany /zaciśnięty/ pomiędzy osią koła a lewym wahaczem - z tym nie powinno być problemów,gdyż po przeróbce należy uzupełnić brakujące elementy-nakrętki M10X1,podkładki M10,lub też dopasować tulejkę odpowiedniej długoiści,tak,aby zabierak napędu szybkościomierza obracał się lekko,a sam napęd został unieruchomiony.
Koła zrobione, czy moped stoi na kołach no i dział napęd szybkościomierza.
Pytanie teraz o zasilanie tj, podłączenie puszki z bateriami. Jak rozumiem plus z puszki prowadzę bezpośrednio do sygnału a minus do przycisku sygnału ? Czyli do wiązki kabli (kupiłem gotową elektrykę) muszę dołożyć dwa nowe kable ?
Udało mi się znaleźć schemat instalacji dla SR2e poniżej link może komuś się przyda:
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz widzę że potrzeba jest stacyjka z 6 mocowaniami kabli. Ja ma w swoje tylko 4. Da się jakoś zrobić na takiej ?
Czy muszę kupić odpowiednią ? Jeżeli tak, ma ktoś taką na sprzedaż ? Albo czy taka może być i będzie pasować ?
[link widoczny dla zalogowanych]
- Wysłany: Nie 18:50, 25 Lis 2018
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
""Da się jakoś zrobić na takiej ? ""
Oczywiście ! Dwa dodatkowe połączenia na płytce stacyjki zastąp kostką elektryczną,,można zastosować również w tym miejscu połączenia konektorowe, a w ostateczności przewody można polutować,i zaizolować.
Stacyjka z ostatniego linka -to jest to !
Udało się w końcu zamknąć temat nadwozia i elektryki (chyba).
Zacząłem rozkręcać silnik.
Mam pytania:
a) rozkręcać na części pierwsze magneto, czy tylko wyczyścić np. benzyną ? A magnez wyczyścić z rdzy drobnym papierem
b) jak zdemontować kabel z fajek (od cewki) ?
c) jak zweryfikować czy konieczny jest szlif ?
d) zauważyłem na wale luz (jeszcze się do niego fizycznie nie dostałem), czy można to jakoś jeszcze wyregulować czy może oznacza to konieczność wymiany ?
e) czym wyczyścić gaźniki i szczeliny w nim ? Nie chcę ich piaskować.
Na szybko - zacznij od umycia zaplonu w benzynie ekstakcyjnej lub w czyms podobnym,
kabel od strony fajki wykręcisz z gniazda a w gniezdzie bedziesz miał "iglice" którą wykrecisz śrubokretem i uwolnisz kabelek od strony cewki.
magnesy do koła są zalane żywicą lub czyms podobnym i raczej tego nie rozkręcisz bez zniszczenia - wymyj, wyczyść, wygłaszcz, pomaluj lub zostaw,
cylinder na szybko ocenisz czy do szlifu wizualnie czy nie ma tzw "progu" - tlok "dojeżdza" do gornej krawędzi tuleji wycierając próg,
tłok (widać ze ma rysy, przytarł sie) trzeba wyczyścic i dopiero ocenic jakie luzy na zamkach pierscieni, ale jesli cylinder do szlifu to musisz kupić nowy nadwymiarowy tłok w komplecie z pierścieniami
wał jak ma luz to albo nowy albo do regeneracji - tylko szukaj dobrego sprawdzonego fachmana ktory sie specjalizuje w oldtaimerach,
gaznik poprostu rozkręć, pięknie umyj-wyczyść i skręć, (nie dłub żadną igłą dysz!!!) nie szkiełkuj, nie piaskuj bo przedobrzysz i mozesz go rozkalibrowac i nie wyregulujesz go.
Kurcze pytając się czym wyczyści gaźnik miałem na myśli cylinder . Tak jak pisałem nie chcę go piaskować, tylko spróbować jakoś doczyścić żeberka cylindra. Co sugerujecie ?
Co do czyszczenia tłoku - jakiś drobny papier ?
"ocenic jakie luzy na zamkach pierscieni" - nie wiem jak
- Wysłany: Pon 11:51, 10 Gru 2018
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Cylinder wyczyścisz szczotką metalową o długim "włosiu",a następnie można pomalować go farbą czarną odporną na temperaturę.TŁok Masz jakiś dziwny,napewno od Komara,ale z wyciętym dołem-coś podobnego jest radosną twórczością poprzedniego właściciela,tłok wypadało by wymienić na oryginalny,pasujący do cylindra,lub też na szlif.Luzy na zamkach ocenisz w następujący sposób;pierścienie zdemontujesz z tłoka i pojedyńczo włożysz do cylindra,popchniesz tłokiem /tak aby siedział we właściwej pozycji-nie krzywo/ i pomierzysz szczelinomierzem luz na zamku pierścienia-wartość graniczna zużycia pierścienia to 0,8 mm .Pomiaru dokonujesz w kilku miejscach cylindra.
Panie Piotrze, patrząc pod kontem wymiany tłoka taki zestaw będzie pasował:
[link widoczny dla zalogowanych]
Bo jak rozumiem, jeżeli kupiłbym sam tłok, musiał bym zrobić szlif cylindra ? W przypadku powyższego zestawu nie muszę robić szlifu ?
Druga sprawa - wał, jeżeli są duże luzy to też raczej konieczny jest nowy ? Pytam się bo za jednym zamachem mogę zamówić:
[link widoczny dla zalogowanych]
powyzszy zestaw jest gotowy do załozenia + wał - to gotowy garnitur.
Potrzbujesz ocenic sam cylinder czy jest do szlifu czy nie i w tedy mozna myślec jaki tłok kupić. Tlok bedzie w komplecie ze sworzniem, zabezpieczeniami i pierscieniami.
Pytanie do Ciebie - czy cylinder ma widoczny i wyczuwalny wytarty "próg" ??? Jesli nie to trzeba ocenić luzy na zamkach pierscieni wg opisu Piotra.
- Wysłany: Pon 17:28, 10 Gru 2018
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Jeśli chcesz wstawić nowy garnitur-tj.nowy cylinder z tłokiem-ten zestaw możesz śmiało nabyć,a co do wału- skoro masz zdemontowany cylinder i tłok, -więc ustalenie czy wał nadaje się do dalszej eksploatacji nie stanowi problemu-sprawdzasz luz na korbowodzie-góra dól-tu nie powinno być luzu,oraz luz na boki-najlepiej jak luzu nie ma,ale jeśli jest minimalny,nie ma problemu,aby pracował dalej.W przypadku dużych luzów,możesz kupić wał z linku,oraz zmieniając łożyska,oraz simeringi praktycznie masz nówkę napęd !
Co do wału, mam luz nie w osi wału tylko na elemencie mocującym tłok tj. łapiąc go w miejscu mocowania tłoka poruszając nim lew-prawo jest luz/przeskok tak około 2-3mm.
Kartery wyczyszczone
Ostatnio zmieniony przez kaczka_k dnia Sob 19:18, 15 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 5 z 9
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach