Forum Simson Sr1, Sr2.  Strona Główna   Simson Sr1, Sr2.
Forum użytkowników Simson Sr1 oraz Sr2.
 


Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Galeria / Sr2 -> SR2E Szczepana Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
  Post  - Wysłany: Wto 17:52, 18 Wrz 2018  
Szczepan_dg
******


Dołączył: 08 Maj 2017
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna


W silniku mam do zrobienia uszczelnienia i sprzęgło (odkręciło się). To optymistyczna wersja, zobaczymy co wyjdzie po odpaleniu.

Grzegorz, mój moped to właśnie SR2E, rocznik 62' Smile
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 18:16, 18 Wrz 2018  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Jeśli potrzebujesz wąski - posiadam.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 8:53, 24 Wrz 2018  
kaczka_k



Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna


Podłącze się jeżeli ktoś posiada "bebechy" przełącznika świateł na kierownicę, albo cały to jestem chętny (SR2e).
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Czw 21:46, 04 Paź 2018  
Szczepan_dg
******


Dołączył: 08 Maj 2017
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna


Silnik po uszczelnieniu, drobnych naprawach i wizualnym odświeżeniu trafił już do ramy. Będą jeszcze kosmetyczne zmiany.


 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 6:58, 05 Paź 2018  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Wzorowa robota ! Pod sygnał mocowany na widelcu przednim wytnij i załóż podkładkę gumową - tak jest w oryginale /Lackschutz/.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 17:01, 05 Paź 2018  
gregor19781978
******


Dołączył: 18 Paź 2017
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: PP
Płeć: Mężczyzna


Dobra robota
U mnie narazie przestoj


Ostatnio zmieniony przez gregor19781978 dnia Pią 19:40, 05 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 19:06, 21 Gru 2018  
Szczepan_dg
******


Dołączył: 08 Maj 2017
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna


Witajcie koledzy. Podpowiecie mi, czy takie spasowanie karterów zdarzało się u Simsona? Wybite numery na karterach są takie same, a jednak wygląda to jakby coś tu nie grało.






PS.

Miał być zrobiony tylko przegląd silnika. Odpaliłem mopeda, ale nie miał siły nawet ruszyć z miejsca. Motor zarżnięty. Zdjąłem cylinder. Luz tłoka w cylindrze za duży, przerwa na zamku 2mm, Cylinder od góry traktowany jakimś nie wiem... przecinakiem. Kupiłem cały nowy zestaw "nachbau" razem z wałem. Czy był to dobry zakup to się okaż. Będzie kapitalka.


Ostatnio zmieniony przez Szczepan_dg dnia Pią 19:16, 21 Gru 2018, w całości zmieniany 2 razy
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 20:52, 21 Gru 2018  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Tego typu spasowanie oczywiście się spotyka,jeśli obydwie połówki mają jedną i tę samą numerację, wszystko jest OK!,istotne jest osiowanie otworów na wał,sprzęgło i wałek zdawczy,oraz powierzchnia na której spoczywa cylinder i gażnik.Montując nowy garnitur z wałem-praktycznie Masz nówkę motor!
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 13:59, 05 Sty 2019  
Szczepan_dg
******


Dołączył: 08 Maj 2017
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna


Hej koledzy. Zabieram się za rozbieranie silnika w celu wymiany wału i łożysk. Podpowiedzcie proszę, co warto zrobić i na co zwrócić uwagę mając rozpołowiony silnik?

Mam zamiar wszystko w środku dokładnie wyczyścić, skontrolować zużycie podzespołów i stan zębatek. Łożyska wymienię podgrzewając kartery na płycie grzewczej. Połówki chcę złożyć bez uszczelki, na szarej masie uszczelniającej Dirko 280C.

Nie bardzo wiem natomiast, o co chodzi z dystansowaniem wału. Jakie powinny być poosiowe luzy poszczególnych wałków i w których miejscach dajecie ew. podkładki? Za wszelkie porady z góry bardzo dziękuję Smile
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 20:53, 05 Sty 2019  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Wszystko co Chcesz zrobić jest w jak najlepszym porządku.Pozostaje ustalenie luzów na wale korbowym,oraz wałku zdawczym- i tutaj należy zastosować podkładki regulacyjne o grubości 0,2mm-to jest luz który ustalono w tych miejscach,więc należy zaopatrzyć się w podkładki odpowiedniej średnicy,oraz tej właśnie grubości zastosować je tam gdzie powinny być.Operację tę dokonuje się z prawej strony karterów,po nagrzaniu gniazd łożysk palnikiem,czy też opalarką /przy tym jeśli nie chcesz nagrzać osi,warto na czop założyć kawałek rurki,lub też długą nasadkę 14,17,19/,łożysko przed montażem powinno mieć podgrzany specjalnym grzybkiem pierścień wewnętrzny,łożysko wbija się do oporu,daje ostygnąć,dobiera podkładki/w tym właśnie taką,jaki ma zostać luz/,po czym montuje się płytkę z simeringiem,wyciągając przed tym podkładkę 0,2.Może okazać się że wał,lub wałek nie dają okręcać się siłą ręki-tutaj należy złapać za punktak,i z lewej strony odbić -oczywiście w miarę potrzeby-wał korbowy,czy też wałek zdawczy-wymagany luz będzie zachowany.Przy okazji wymiany cylindra sprawdż jak wygląda dolot mieszanki, w przypadku zastosowania nowego garnituru-dopasowanie jest ważną sprawą.Oczywiście istotną sprawą jest również usunięcie gradu w karterze w miejscach gdzie występuje przepłukiwanie.

[url][link widoczny dla zalogowanych] Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych][/url]
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 12:16, 06 Sty 2019  
Szczepan_dg
******


Dołączył: 08 Maj 2017
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna


Bardzo dziękuję za szczegółowe objaśnienie!

Niebardzo jednak rozumiem gdzie dokładnie te podkładki powinny być.

Dystans w lewym karterze będzie między łożyskiem a segerem zabezpieczającym, natomiast w prawym karterze między łożyskiem a simmeringiem?

Cytat:
dobiera podkładki/w tym właśnie taką,jaki ma zostać luz/,po czym montuje się płytkę z simeringiem,wyciągając przed tym podkładkę 0,2.


tzn. że po złożeniu ze sobą karterów z zastosowaniem tych podkładek, następnie owe podkładki wyjmuję, z lewej strony zakładam z powrotem zabezpieczający seger i gotowe?
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 15:32, 06 Sty 2019  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Silnik montujesz zaczynając z lewej połówki karterów-uzbrajasz wszystko w co tam się znajduje / łożyska,wałek sprzęgłowy,wał korbowy/- i to wchodzi do oporu-nie ma żadnych dystansów,podkładek-one występują jedynie w prawej połówce karteru ,kolejno montujesz skrzynię biegów,następnie w prawej połówce montujesz hamulec oraz wałek pedałów kompletny,mając to zmontowane wykorzystać Dirko,skleić kartery,niech wyschną po czym założysz łożyska w prawym karterze,w każde gniazdo łożyska założysz podkładkę dystansową 0,2,i ewentualnie uzupełnisz /wyrównasz/ kolejnymi podkładkami gniazdo łożyskowe do poziomu karteru,po czym wyjmiesz podkładkę 0,2,skręcisz osłonę łozyska z simerem-gotowe,założony luz ustalony !Aby nie było niejasności-podkładki 0,2 w dwóch gniazdach łożyskowych są w tym przypadku jedynie narzędziem.Analogicznie postępujesz w drugim gnieżdzie łożyskowym.W przypadku kiedy wałek zdawczy,czy też wał korbowy obracają się ciężko,weż punktak,spory młotek,obydwa wały /wałki/mają nakiełek-przyłóż punktak i ładny klaps-luz powinien się pojawić,ale na pewno nie większy niż 0,2.

W razie niejasności szczegóły tutaj;

[link widoczny dla zalogowanych]
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 10:18, 07 Sty 2019  
kaczka_k



Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna


Poniżej linki do filmów gdzie jest pokazywane rozbieranie i składanie silnika. Może się przyda. Montaż tutaj jest poprzez ochładzanie a nie podgrzewanie.

Rozbieranie:
https://www.youtube.com/watch?v=QZ1j3qDIm2E

Składanie:
https://www.youtube.com/watch?v=y8vHRpdxOKw
https://www.youtube.com/watch?v=zc6sFD9x0lc
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 5:44, 08 Sty 2019  
gregor19781978
******


Dołączył: 18 Paź 2017
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: PP
Płeć: Mężczyzna


Fajne sa te filmiki
Oglądałem je kilka razy przydatna rzecz przy skladaniu
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 20:59, 08 Sty 2019  
Szczepan_dg
******


Dołączył: 08 Maj 2017
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna


Hej, dzięki za podpowiedzi. Te filmiki były mega pomocne. Udało mi się dzisiaj złożyć silnik, odpalić i nawet zrobić krótką rundkę testową. Silniczek chodzi bardzo ładnie, ma wolne obroty i całkiem fajnie przyspiesza.
W wielkim skrócie:



Mam natomiast nowy problem. Magneto wchodzi zbyt płytko. Nie okrywa całych cewek i gdy założę prawą pokrywę to nie ma mowy o zakręceniu silnikiem. Magneto całkowicie spiera się o dekiel. Wcześniej również jakby nie wchodziło do końca, ale po założeniu dekla nic nie tarło. Po zmianie wału problem się jednak pogłębił. Myślę że widać to dokładnie na fotkach. Z tego co wyczytałem, to mogę mieć złe koło magnesowe. Byłby ktoś w stanie podać oznaczenia właściwego?
PS. Magneto nie spiera się na klinie, zmontowane bez niego wchodzi do tego samego momentu.
Motorek pomimo tego dobrze odpala.

 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Sr2 -> SR2E Szczepana Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 13 z 14  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Następny
   
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin