Forum Simson Sr1, Sr2.  Strona Główna   Simson Sr1, Sr2.
Forum użytkowników Simson Sr1 oraz Sr2.
 


Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Porady techniczne -> gaznik Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
  Post gaznik - Wysłany: Czw 19:37, 30 Maj 2013  
robert
******


Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: niemcy, krzanowice
Płeć: Mężczyzna


witam Piotr,dzisiaj zrobilem runde 30 km i bylo wszystko ok, ale jak pochylilem simka na lewo albo na prawo to z gaznika przelala sie benzyna dokladnie tam gdzie sie naciska (tupfer).Prosze dorac mi co mam zrobic,czytalem juz na forum Twoje fachowe dorady w sprawie gaznikow.Mam ustawic poziom plywaka tak jak piszesz albo cos innego????Dzieki
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 7:00, 31 Maj 2013  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Od baku do komory pływakowej jest krótki dystans,ale należałoby sprawdzić czystośc tej instalacji,przelewanie paliwa związane jest z zaworem iglicowym,oraz pływakiem,i jego regulacją.Gażnik musisz rozebrać na pojedyńcze elementy,sprawdż czy pływak jest szczelny / grzechotka /wyczyść komorę pływaka,ustaw poziom paliwa /19-19,5 mm bez uszczelki komory pływakowej /z zamkniętym zaworem iglicowym,po zmontowaniu gażnika załóż węzyk paliwowy,nabierz w strzykawkę paliwa,napełnij wężyk,naciśnij tupfer,po napełnieniu gażnika paliwem,musi być wszystko szczelne,zawór musi odciąć spływ paliwa z baku,jeśli wszystko jest OK można zakładać gażnik.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 18:44, 31 Maj 2013  
robert
******


Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: niemcy, krzanowice
Płeć: Mężczyzna


Witam ,plywak jest dziurawy na rys ok. 1 cm ,kupie nowy i moge znowu piracic.....DZIEKI
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Czw 19:15, 21 Lis 2013  
robert
******


Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: niemcy, krzanowice
Płeć: Mężczyzna


Witam Piotr..Prosze powiec mi co to za gazniki maja tylko numeryw gazniku pierwszy ma nr.12R552-174 071/02 nkj(????)a drugi na nr 12R2-175:071/02 nkj (????).dzieki
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Czw 23:00, 21 Lis 2013  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Witaj Robert !
Podejrzewam,że numery pochodzą z tylnego króćca gażnika-przed samym wlotem powietrza z filtra. Numery te nie pozwalają określić,jaki to gażnik,można to ustalić po numerach wybitych na flanszy mocującej gażnik do cylindra-w większości gażników wybite to jest po lewej stronie flanszy.Jeśli posiadasz gażnik,który nie jest oznakowany w wyżej wymienionym miejscu,jest to gażnik 122,a te miały oznaczenie na mosieżnej płytce zamontowanej pod zaworem iglicowym gażnika,po wielu latach płytka zaginęła, i gażnik nie posiada oznaczeń !
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 19:17, 22 Lis 2013  
robert
******


Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: niemcy, krzanowice
Płeć: Mężczyzna


Witam na flanszy numerow nie ma , to zanczy ze te gazniki sa nkj 122-4 ...Piotr dzieki
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 10:58, 27 Gru 2013  
robert
******


Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: niemcy, krzanowice
Płeć: Mężczyzna


Witam Piotr,nam ostatnie pytanie w tym Roku.....Jak zakrece kranik paliwa to normalie po chwili powinien motor z gasnac ,a u nmie wskoczy na wysokie obroty tak mi nigdy nie robil .Jak odkrece to chodzi znowu normaline.Gaznik wyczyscilem i dalem nowy wezyk paliwa 15 cm dlugi i nic wiecej nie robilem,napewno Wiesz co jest grane z gory dziekuje.....
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 15:00, 27 Gru 2013  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Witaj Robert !
To co opisałeś jest w pełni poprawne,nie musisz z tym walczyć,po zamknięciu zaworu paliwa,jego część pozostała w przewodzie,oraz komorze pływakowej zostaje wypalona do końca,i to jest bardzo dobrze dla czystości gażnika-nie pozostaje w nim cienka warstwa oleju-gdyż tylko benzyna odparuje.Ponieważ po odcięciu paliwa zmienia sie jego ciśnienie w układzie dolotowym,pod koniec wypalania mieszanki silnik lubi wejść na wysokie obroty-wszystko jest zalezne od nastawów gażnika,i jego stanu zużycia,a nawet ciśnieia atmosferycznego.Przy tej okazji mając np.kilka pojazdów,łatwo jest określić /po czasie jaki mija od zamknięcia kranika/ ile pojazd zużywa paliwa-czym dłużej chodzi , tym bardziej oszczędny !
Zdrowego,szczęśliwego,pomyślnego nowego roku !
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 20:56, 24 Mar 2014  
robert
******


Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: niemcy, krzanowice
Płeć: Mężczyzna


Witam Piotr, mam prosbe powiedz mi dlaczego w nie kazdym gazniku idzie ustawic wolne obroty???? Wczoraj zamontowalem zapasowy gaznik i nie moglem go ustawic a moj stary chodzi wspaniale a sa tak samo ustawione....Dzieki
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 22:59, 24 Mar 2014  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Po wymontowaniu gażnika sprawdż,czy śruba regulacyjna popycha w górę przepustnicę,podczas jej wkręcania-uniesiona przepustnica,to wyższe obroty,jeśli okaże się,że obroty nie daja się ustawić,silnik pobiera fałszywe powietrze-sprawdż flanszę gażnika z którym Masz problem,musi ona byc prosta-jeśli nie jest, należy wyprostować ją na ciepło,a nastepnie wyrównać jej powierzchnię na tafli szkła na papierze sciernym 600,najlepiej na mokro. Do sprawdzenia jest również główna dysza paliwa /55/,z boku gażnika.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 16:43, 25 Mar 2014  
robert
******


Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: niemcy, krzanowice
Płeć: Mężczyzna


Super Piotr teraz wiem co jest grane......DZIEKI
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Czw 19:24, 24 Kwi 2014  
robert
******


Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: niemcy, krzanowice
Płeć: Mężczyzna


Witaj Piotr....Tym razem chodzi mi o spalaniu benzyny, bo za duzo mi pali zrobilem 140 km na 5 litrach normalne 2 litry na 100...Nie wiem co mam robic...Wszystko sprawdzilem dysze nowe 55,212, nowa iglica na 2 kerbe (na 3 kerbe zu fett),flansch,plywak,filter itd....Motor chodzi dobrze i na zimno i na cieplo wolne obroty taz a swieca jest graugelb....Prosze napisz co mam robic ?????DZIEKI
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 21:36, 26 Kwi 2014  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Witaj Robert ! Ja myślę,że na 2 kerbe zu mager !,świeca po ok 20 km jazdy z nagrzanym motorem powinna być Rehbraun,zbyt jasna to uboga mieszanka,a więc równiez przegrzewanie się silnika,filtr powietrza przemyj Bremsenreinigerem,nie nasączaj go olejem dla kontroli zużycia paliwa / potem mozesz to zrobić /,dokładnie skontroluj poziom paliwa w gażniku,tak wysokie zużycie jest trudne do ustalenia-moze jest jakiś przeciek paliwa,jeszcze jedna / może głupia /uwaga ,jak Możesz,sprawdż z GPS długośc trasy,oraz osiągane szybkości,może tacho przekłamuje ?,jak bys go nie katował,nie powinien zużyć więcej niż 2,5 litra,chociaż przypominam sobie moją motorynkę,która spalała 4l/100,więc zamieniłem ją na malucha-6l/100.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 12:36, 19 Paź 2014  
robert
******


Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: niemcy, krzanowice
Płeć: Mężczyzna


Witaj Piotr...Piotr mam pytanie w sprawie spalania,wiesz pisalismy juz o tym.Jest to mozliwe ze przyczyna duzego spalania jest zilinder 1.8 ps spatz(http://www.ddrmoped.de/forum/index.php?showtopic=2213&st=45 )zobacz ten z lewej strony taki sam mam zamatowany a wydech z SR 1 ???????Dzieki


Ostatnio zmieniony przez robert dnia Nie 12:54, 19 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 17:04, 19 Paź 2014  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Witaj Robert !
Widze,że Masz problem ze zużyciem paliwa,taki zestaw,który opisujesz, mam również w swojej kolekcji,i to chyba w kilku silnikach,ale nie zauwazyłem,aby zużycie paliwa było zbyt wysokie,może jest to mi trudno ustalić,gdyż pojazdy które używam,są różnie tankowane-brak paliwa zostaje uzupełniony bez obserwacji przebiegu-skończyło się,więc dolewam,ale najlepiej sprawdzisz to zamykając kranik po skończonej jeżdzie,obserwując czas pracy silnika na wolnych obrotach,do wypalenia paliwa z komory-różnice czasowe są spore,w zależności od gażnika i jego nastawów.
Jak pisze kolega Jürgen;"Der linke Zylinder hat mit Essi nichts zu tun. Der ist vom Spatz. Daher auch die gößeren Kanäle. (Läuft aber auch beim Essi gut.-" i ma rację ! U nas sprzedawano te cylindry jako zamienne do SR2,i absolutnie sprawdzają sie,oczywiście w połączeniu z odpowiednią głowicą,oraz z dopasowanym wlotem mieszanki w karterze-bez tego,wymiana cylindra nie da spodziewanej podwyżki mocy ! Ustaw zapłon na abriss-to ważne dla prawidłowej pracy silnika, oraz pracy ze światłami, a przy nie ślizgającym się sprzęgle,zużycie paliwa zależy WYŁĄCZNIE od gażnika,i jego nastawów.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Porady techniczne -> gaznik Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 4  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
   
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin