Forum Simson Sr1, Sr2.  Strona Główna   Simson Sr1, Sr2.
Forum użytkowników Simson Sr1 oraz Sr2.
 


Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Porady techniczne -> gaznik Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
  Post  - Wysłany: Sob 8:59, 21 Mar 2015  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Witam !
Miejsce które zostało podlane,i silnik zareagował,prawdopodobnie nie jest szczelne,więc tam musi być poprawiona szczelność,i silnik powinien prawidłowo pracować,mozesz zastosować silikon,ale dobrze będzie użyć materiał dobrej jakości,tak ,aby pozbyć się podobnych kłopotów na przyszłość.Uszczelki pod cylindrem,i boczne na wale korbowym,oraz wałku zdawczym /papierowe/nasącz olejem silnikowym,to zawsze lepsze wyjście niż silikon,a do tego łatwo się demontuje,oraz czyści, dla karterów silikon jest dobrym wyjściem.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Czw 21:30, 26 Mar 2015  
joachimlakotta@gmx.de



Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: strzeleczki
Płeć: Mężczyzna


witaj Piotrze..chciałbym podziękować koledze Piotrowi za bardzo szybka i skuteczną podpowiedz jak szybko zlokalizować fałszywe powietrze w silniku i przestrzec wszystkich naprawiających sobie silniki aby uważali jakie uszczelki kupują na karter gdyż są dwa rodzaje a mianowicie chodzi iz u jednych producentów brakuje jednego małego elemętu uszczelki nad gardzielem gaznika ,mozna sobie popatrzec na fotki np allegro czy e.bay tam widac dokładnie jak to wyglada...
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 19:03, 23 Sie 2015  
robert
******


Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: niemcy, krzanowice
Płeć: Mężczyzna


Witaj Piotr... Zamontowałem już 3 gażniki i każdym po ok.50-100 km wygina się flansz.Dawałem uszczelki ciękie i gróbę tak jak się należy,sirodkowa jest orginalna nowa no i dokręcałem z wyczuciem.Nie wiem co jest grane,może te stare gażniki nie mają już odporności na ciepło przez prostowanie na gorąco.Ale dałem jeden nowy ale Chinski i to samo po 100 Km...Mam jeszcze jeden nowy DDR i nie wiem czy go zamątować bo boję sie że znowu sie wygnie,Piotr coś jest nie tak dorać proszę co robić
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 19:50, 23 Sie 2015  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Cześć Robert !
Ciekawa sprawa-gażnik wygina się sam,po czasie-moim zdaniem nie jest to możliwe !!!! Jeśli Masz gażnik który dobrze pracuje,oraz ma mięsistą flanszę,splanuj go na szybie,/kawałku szkla/ na papierze ściernym 180-240,następnie zdejmij wszystkie uszczelki /3/przez które gażnik mocowany jest do karteru-sprawdż czy powierzchnia w tym miejscu jest prosta,/a musi być/,potem sprawdż grubą uszczelkę dystansową gażnika-ona musi być prosta,oraz twarda-jeśli nie jest taka-wymaga wymiany,i najlepiej dorobić ją samemu,np. z tekstolitu,lub też twardego plastiku,grubości 4-5mm,ostatnią rzeczą mogą być wykrzywione szpilki mocujące gaznik-zakontruj dwie nakrętki M6,i spróbuj wykręcić szpilki-jeśli wykręcają się jak bumerang-są skrzywione,i wymagają wymiany-odciąć odpowiedni odcinek śruby M6 i gotowe nowe szpilki.
Odnośnie gażnika nowej chińskiej generacji-przy zamontowanym gażniku spróbuj wykręcić dyszę paliwową- a się zdziwisz ! - więc ręce precz od złomu nowej generacji !
Podsumowując sprawę-wszystkie uszczelki można dorobić samemu,i nie ma opcji aby to nie działało,gażnik nigdy sam się nie wygnie,i zawsze opłaca się zregenerować stary,gdyż daje gwarancję długiej, poprawnej pracy.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 19:54, 29 Sie 2015  
robert
******


Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: niemcy, krzanowice
Płeć: Mężczyzna


Czejść Piotr......Miałeś racje ze strony karteru był flansznie za prosty,i chyba sie dlatego gażnik wyginał.Ze szlifowałem na prosto dałem nowe uszczelki gażnik wyprościłem ,szpilki nowe no i jest jak narazie super Laughing DZIĘKI i POZDRAWIM


Ostatnio zmieniony przez robert dnia Sob 20:02, 29 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Czw 8:54, 04 Lut 2016  
robert
******


Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: niemcy, krzanowice
Płeć: Mężczyzna


Ctejść...Piotr kupiłem w Polsce już 2 nkj gażniki i w każdym przepustnica była odwrotna,iglica po drugiej stronie .Czemu tak jest ????Dzięki
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Czw 9:14, 04 Lut 2016  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Witaj Robert !
Czy Masz dokładniejszy symbol,lub też jakieś fotki?być może są to gażniki z łodzi motorowej lub kajaka?
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Czw 22:56, 04 Lut 2016  
robert
******


Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: niemcy, krzanowice
Płeć: Mężczyzna


Witaj.....Piotr to są nkj 122-4 orginały nam takie 3 a jeden jest jeszcze nowy czyli nie zakładany.Teraz kolbenschiber w tych co kupiłem w kraju jest obrucona ,rowek na sirubke co podnosi jest po drugiej stonie .Teraz jak poprawnie załorzysz to dziurka na iglice jest na odwród.Ja załorzyłem ją poprawnie oszlifowałem trochę śirubę co podnosi(za gruba) no i pasuje tylko obroty ustawiłem na lince ... Tan schiber jest jak nowy na jeszcze szlif nowości no i Wymiar 14,99.Zrobił bym fotę ale nie mogę żadnych nowych zdięć dodawać,trzeba wykupić.....
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 9:20, 05 Lut 2016  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Zrobił bym fotę ale nie mogę żadnych nowych zdięć dodawać,trzeba wykupić.

[link widoczny dla zalogowanych]- tu załadujesz zdjecia kostenlos

Nie spotkałem się z czymś takim,aby przepustnica była odwrotna-nawet w polskim gażniku g12 jest identyczna jak w BVF,przy tym gażnik 122-4 nie ma wybitego symbolu na flanszy,tylko na mosiężnej blaszce podkręconej do zaworu paliwowego,spróbuj jednak wrzucić fotki,gdyż nie mogę uwierzyć że może być cokolwiek zamontowane odwrotnie.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 18:41, 05 Lut 2016  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Oto fotki przepustnicy-nie sądzę,abyś miał inne
Widok od dołu;

[link widoczny dla zalogowanych]

oraz widok od strony regulacji wolnych obrotów;

[link widoczny dla zalogowanych]
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 20:34, 06 Lut 2016  
robert
******


Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: niemcy, krzanowice
Płeć: Mężczyzna


Witaj... [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] Piotr tu sa foty,naprawde inaczej nie umnie Sad


Ostatnio zmieniony przez robert dnia Sob 21:19, 06 Lut 2016, w całości zmieniany 3 razy
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 17:54, 07 Lut 2016  
robert
******


Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: niemcy, krzanowice
Płeć: Mężczyzna


Witaj Piotr....Sory inaczej nie moge,robilem tak jak pisales i nic ...I co obejrzales foty gaznika i schieber.....I co Piotr na to powiesz?????
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 20:12, 07 Lut 2016  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


[link widoczny dla zalogowanych]

Dopiero na tym zdjęciu widzę o co chodzi-Masz rację,ale nie Masz odpowiedniej przepustnicy-wygląda mi to na niefachowy nachbau-odlew przepustmicy , ma nawet numer-a takie coś widzę po raz pierwszy-a wierz mi-niejeden gażnik już widzialem,poza tym 122/4 nigdy nie miał wybitego numeru na flanszy.

[link widoczny dla zalogowanych]

nawet napis NKJ to jakaś pomyłka,bo zamiast J jest L

Jedna wielka ściema ! ale wystaw te zdjęcia na drugim forum-zobaczymy co na to uczeni powiedzą.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 20:55, 07 Lut 2016  
robert
******


Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: niemcy, krzanowice
Płeć: Mężczyzna


Czejść....Przepustnice mam zamontowaną,na wolnych obrotach chodzi super,tylko obroty na lince ustawiłem...Piotr ja nie lubie tam pisać bo są tam sami profesorowie,kiedyś pisałem o gażniku replika i Lehmann troche dał gazu.Ten z Hamburga teraz Frankfurt sprzedawca Adam to kolega i chciałem zrobić troche reklamy.Teraz sami sprzedają na DDR Shop.Może sam tam napisz bo do Ciebie mają trochę respekt sam jestem ciekawy co napiszą.....Pozdrawiam
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 21:32, 07 Lut 2016  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Ok ! Jak wstawisz normalną przepustnicę,wszystko będzie działało prawidłowo /przynajmniej tak sądzę /nie ma jak to oryginał,jak wymienisz żużyte czesci,znowu pracuje poprawnie wiele lat.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Porady techniczne -> gaznik Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 3 z 4  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
   
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin