Forum Simson Sr1, Sr2.  Strona Główna   Simson Sr1, Sr2.
Forum użytkowników Simson Sr1 oraz Sr2.
 


Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Inne motorki w naszym posiadaniu -> SIMSON SPERBER 72r Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
  Post SIMSON SPERBER 72r - Wysłany: Sob 22:59, 24 Mar 2012  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Witam ! Zapewne użytkownicy naszego forum posiadają taki pojazd,chcę tu pokazać swój ukończony w ubiegłym roku-prace nad nim trwały dwa lata !









To jedyny ze starych Simsonów,który nie był w kraju jego pochodzenia traktowany jako moped lub mokik,a jako mały motocykl,dlatego też nie zyskał popularności wsród użytkowników,gdyż wymagał rejestracji,ubezpieczeń,corocznych przeglądów,oraz motocyklowego prawa jazdy,wyprodukowany w ilości ok.80.000 sztuk,więc obecnie jest rzadszy niż SR1-co tu dużo mówić-4,6KM-80km/h od fabryki,bez żadnego tuningu, i tyle naprawdę to idzie !
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 11:43, 25 Mar 2012  
mucorinko



Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: zachód
Płeć: Mężczyzna


a tak z ciekawości to z jakiej pojemności te 80 km/h można wydusić?
urodę ma swoistą ale chętnie bym takim posmigał.
pozdrawiam
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 11:51, 25 Mar 2012  
FANTAZMA
******


Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kluczbork
Płeć: Mężczyzna


Oczywiście że z 50ccm Cool
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 15:30, 25 Mar 2012  
piotrfleiszer
******


Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Krępna
Płeć: Mężczyzna


Witam dropio powiec mi tylko czym sie rozni ten silnik i s50 dlaczego ten sim leci 80km/h po przez co sa takie osiagi
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 17:01, 25 Mar 2012  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Zajmuję się wyłącznie antykami,nie znam S50,więc różnic nie podam,ale z tego co się orientuję,silniki były robione tak,aby spełniały wymogi ówczesnego kodeksu drogowego,więc oczywistą sprawą było takie dobranie elementów,aby nie przekraczały dozwolonych prawnie szybkości,w Sperberze / Jastrząb / bardzo ważną rolę pełni układ dolotowy powietrza,jest on na tyle rozbudowany,że praktycznie nie ma miejsca na narzedzia,co najważniejsze-najmniejsza nieszczelność tego układu ma bardzo istotne znaczenie dla osiąganej mocy,w skrajnych wypadkach pracuje gorzej niż silnik SR2,dodam tutaj że wyposażony jest w czterobiegową skrzynię,niestety czwórka jest słaba,i czesto trzeba przełączyć na trójkę,/po prostym nie ma problemu,ale małe wzniesienie daje się natychmiast odczuć/, zużycie paliwa krztałtuje się na poziomie trzech litrów.72 rok był ostatnim w produkcji tego pojazdu,i w tymże roku zaczął schodzić z taśm produkcyjnych następca-Habicht-z silnikiem 3,6KM,w kolorze oliwkowym ,o zdecydowanie gorszych parametrach,ale zaliczano go do mokików-i on sprzedawał się już lepiej.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 18:10, 25 Mar 2012  
piotrfleiszer
******


Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Krępna
Płeć: Mężczyzna


Właśnie słyszałem o układzie dolotowym powietrza ze jest bardzo wazny w tym simku
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 22:23, 25 Mar 2012  
s-i-m-e-k
******


Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


Piotrze, Nie ma co ukrywać , od razu widać profesjonalizm w każdym calu a skoro i osiągi udało się Tobie odzyskać to znaczy, że jest perfekcyjnie zrobiony.
Często sam myślałem nad tym modelem ale wydawał mi się za bardzo kłopotliwy w kompletacji i dlatego odpuszczałem.
Jest piękny i jest czego pozazdrościć.
Dziękujemy za piękne fotki.
Pozdrawiam:-))
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 9:54, 26 Mar 2012  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Myślałem nad tym modelem ale wydawał mi się za bardzo kłopotliwy w kompletacji i dlatego odpuszczałem.

Krzysztof !

To święta racja ! Kupiłem go w bardzo kiepskim stanie,ale miał dokumenty-więc zastanawiałem się krótko.Ponieważ miałem do niego ważne części-nowy cylinder,nową głowicę,do tego nowyt tłok Elko,/wszystko DDR/,wiedziałem,że da radę zrobić go porządnie,silnik na którym nie bardzo się znam, został zrobiony przez kolegę w Niemczech,łącznie z fotodokumentacją,wszystko jest perfekcyjnie wykonane,ale gdyby nie pomoc zagranicznych kolegów, napewno nie byłby jeszcze gotowy,niestety,do tego modelu na naszym rynku niektórych części ze świecą się nie znajdzie,więc jak nie ma możliwości ich zdobycia sprzęt jest tylko atrapą.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 14:57, 26 Mar 2012  
piotrfleiszer
******


Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Krępna
Płeć: Mężczyzna


A moze masz foty jak wygladal przed remontem
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 18:43, 26 Mar 2012  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Kilka posiadam. Sad







Podnóżek,i filtr powietrza



Aż przykro patrzeć !
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 18:34, 21 Kwi 2012  
psycho-pablo2
******


Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa/Zawiercie
Płeć: Mężczyzna


Gratuluję cierpliwości i dobrej roboty. Chciałem zapytać, jak wygląda wał korbowy do tego cacka, jest zamienny z innymi sr4, czy s51?
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 18:58, 21 Kwi 2012  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Pawle ! Niestety na temat tego silnika nie jestem w stanie nic powiedzieć,gdyż nie znając go dokładnie nie zdecydowałem się na jego remont,zgodził sie na to kolega z DDR,ale z tego co wiem miał z nim również kłopoty,ale oczywiście zrobił wszystko tak,że motorek śmiga jak nówka z taśmy DDR,nie ma tam żadnych elementów /znaczących/ ze świeżej produkcji,wszystko w oryginale !Naprawdę ekstra maszyna-polecam każdemu kto chce poruszać się zabytkiem posiadającym odpowiednie osiągi.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 8:52, 21 Wrz 2012  
ryfiu



Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna


Coś pięknego Smile
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 19:51, 16 Lut 2015  
psycho-pablo2
******


Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa/Zawiercie
Płeć: Mężczyzna


obręcze były w oryginale aluminiowe? Założyłeś oryg czy dzisiejszej produkcji? Bębny też epokowe?
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 20:30, 16 Lut 2015  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Wszystko z epoki,oryginalne.Ponieważ nigdy nie miałem do czynienia z tym modelem,sporo trwał remont,ale w końcu się udało,i nie żałuję tego zakupu.Jedno co mi sie w nim nie podoba,to brak miejsca na narzedzia-prawie cały schowek pod kanapą zajmuje dolot powietrza do gażnika.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Inne motorki w naszym posiadaniu -> SIMSON SPERBER 72r Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Idź do strony 1, 2  Następny
   
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin