A moge prosić o schemat podłączenią przewodów do Kondensatora platynek itp. Jak to popodłonczać bo mam cały iskrownik rozebrany
Był bym bardzo wdzięczny.
- Wysłany: Śro 12:56, 16 Gru 2020
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Oto schemat podłączeń;
[link widoczny dla zalogowanych] Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Cześć, a ja z kolei ma pytanie o końcówkę cewki zapłonu. Na zdjęciu widzę fragment gdzie masz jakąś nakładkę na ten przewód. W sieci znalazłem taką wkręcaną końcówkę jak na zdjęciu, ale ona chyba też nie będzie pasowała do wygiętej tulejki która wyprowadza przewód na zewnątrz. Zwęża się ona do środka do ok 4mm.
Czy któryś z kolegów wie może, jakie jest wyprzedzenie zapłonu w Simsonku w stopniach, a nie w mm? W taką wiedzą można byłoby ustawiać zapłon przy użyciu lampy stroboskopowej. Np. w Rysiu było to 34' (4mm przed ZZ), w Romecie 023 (2 biegi) to 27' i 3mm, ale np dla Peugeot 103, to już 20' (1,5mm), a Mobylette to 24' (2mm).
Ostatnio zmieniony przez olsztyniak dnia Czw 10:29, 30 Mar 2023, w całości zmieniany 1 raz
z racji tego, że sr1 dostałem w częściach, nie mogę sobie poradzić ze złożeniem zapłonu - co gdzie.
1. Co udało mi się ustalić (poprawcie mnie jeżeli się mylę):
*cewka zapłonowa - kabel z oczkiem do kondensatora, przewód niezaprawiony do świecy;
*kondensator do przerywacza;
*kondensator połączony przewodem z przerywaczem.
2 Cewki świetlne - nie wiem co z nimi - puścić osobno do włącznika na lampie?
3. Co przykręcamy do dwóch miejsc w bakelitowym pantografie?
4. Jak powinien wyglądać element, na którym jest ta gąbeczka? Ma ktoś może zdjęcie?
To jest schemat okablowania dla SR1 i SR2 co prawda po niemiecku , ale za to w kolorach.
[link widoczny dla zalogowanych]
Do "pantografu" dochodzi przewód od gaszenia i przewód od elektryki do lampy.
Generalnie, jak wpiszesz w google simson SR2 zapłon, to pojawią się różne fotografie i może któraś Ci pomoże. Będziesz wiedział, jak poprzekładać te żółte kabelki.
- Wysłany: Nie 3:22, 04 Maj 2025
yannkes
Dołączył: 18 Sie 2024
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Płeć: Mężczyzna
Witajcie. Dla tych, którzy chcą się wgłebić w temat określenia Abriss - ddrmoped.de/forum/index.php?showtopic=7323
Są tam obrazki przedstawiające punkt Abriss.
Jest to momet zerwania pola elektromagnetycznego i wyznacznik najśilniejszego prądu mającego duży wpływ na jakość iskry.
Inaczej : odległość krawędzi magnesu w magnecie między wewnętrzną krawędzią pierwszego półksiężyca cewki.
Wartośc idealna w między 1-3mm. Nie powinno być 0. Zasada ta wynika z praw fizyki więc ma zastospwanie nie tylko w Simsonach a w większosći pojazdów z zapłonem tego typu.
Zapłon i magneto konstruowane jest tak, by punkt arbiss się pokrywał i tak jest w większości przypadków. Sporadycznie zdarzało się by się nie zgadzał. Jego zaburzenie może wynikać np poprzez źle skontruowaną cewkę(długość półksiężyca), złe zamocowanie cewkę w iskrowniku czy choćby źle fabrycznie zamontowanych magnesów w magnecie względem krzywki.
- Wysłany: Czw 11:31, 08 Maj 2025
pawlowski
Dołączył: 18 Gru 2015
Posty: 83
Przeczytał: 1 temat
Płeć: Mężczyzna
Jak ja Wam zazdroszcze tej wiedzy i umiejetnosci naprawiania silnikow
Mam kilka pojazdow ale niestety wiekszosc nie jezdzi z braku podstawowej mej wiedzy spawczo - naprawczej.
Sa one oczywiscie po jakis remonatach zleconych przeze mnie "fachowcom" ale zaden wiecej niz 30 km nie przyjechal lub ... po "remoncie" nie ruszyl w ogole
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 2 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach