Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: niemcy, krzanowice Płeć: Mężczyzna
Witaj Piotr...Przepraszam że mam tyle pytań ale coś mi nie pasuje ze skręceniem koła , jest to prawidłowo???lewa strona nakrętka,sciągacz łańcucha, podkładka dystsnsowa 10 mm,nakrętka płaska,konus prawa strona nakrętka,sciągacz ,podkładka,nakrętka,tromel hamulca,podkładka,nakrędka,konus 10 oś...tak to było zamontowane.....Dzięki
- Wysłany: Śro 23:30, 12 Lis 2014
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]
Tak to mniejwięcej się przedstawia,z tym,że na rysunku nie ma napinaczy,przy tym stosowane są cienkie podkładki dystansowe,nie ma ich również na rysunku,lecz często są niezbędne dla prawidłowej pracy bębna-skręcone w/g rysunku nie zawsze musi to prawidłowo pracować,spróbuję w dzień zrobić fotki bo z dzisiejszej nocnej sesji nic nie wyszło.Jeszcze jedno- po zamontowaniu tylnego koła bezwzględnie należy sprawdzić śladowość pojazdu-koła muszą stać w jednej linii-sprawdzisz to dwumetrową prostą listwą,lub też krztałtką stalową,czy też alu-warunek - musi być prosta. listwę przykładasz na dole tak przedniego,jak i tylnego koła,/10-15 cm od poziomu/ moped powinien stać na kołach,a nie na podstawce centralnej-przyłożona listwa dokładnie dotykać musi czterech miejsc na obydwóch oponach-regulacja napinaczami.Czasami bywa,że po takim ustawieniu opona zaczyna trzeć o błotnik,lub instalację elektryczną tylnej lampki,wtedy pozostają do wykonania przesunięcia na tylnej osi.
- Wysłany: Czw 6:08, 13 Lis 2014
robert ******
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: niemcy, krzanowice Płeć: Mężczyzna
Witaj.Dzięki Piotr,ten numer 26 to jest podkładka gruba, ile ma milimetrów???
- Wysłany: Czw 19:34, 13 Lis 2014
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Ta podkładka dystansowa ma 6mm
[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]
- Wysłany: Pon 19:54, 11 Kwi 2016
robert ******
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: niemcy, krzanowice Płeć: Mężczyzna
Czejść Piotr......Mam proglem z kołami Renak z1958 10 oś chodzi mi o miski .Nie chcą wejść w koło mają wymiar 32,15 sirodek 15,08 i wysokie 11,03,kulek mam 20 stuk o wymiarze 6,31.Coś mi nie pasuje nie są to na półbembenowe kała ???? Tak pozatym narazie wszystko gra Simek ma wszystko orginalne i nakrętki wszystkie są z ESKA , roboty troche jest......Pozdrawiam
- Wysłany: Wto 7:35, 12 Kwi 2016
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Robert !
Kulki 6,3 w ilości 10 sztuk na stronę, są do półbębnów /halbnabe/-oś 10mm napis na szczękotrzymaczu Optima,kulki 5,5-w ilosci 11 sztuk na stronę-to bębny pełne,/vollnabe/- oś 10mm napis w zależności od rocznika Renak,/bywały również bez napisu,czasami zamiast napisu wytoczony półpierscień-rzadkość / a od 62r napis na piaście Simson,najnowsze wersje bębnów mają oś 12mm,ilość kulek identyczna -11 /5,5/ różnice w tym wypadku są w średnicach konusów.
- Wysłany: Wto 20:41, 12 Kwi 2016
robert ******
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: niemcy, krzanowice Płeć: Mężczyzna
Witaj,,,,To nie dobrze ,na to wygląda że muszę kupić nowe..Nie mam doświaczenia z tymi kołami jak muszą wchodzić miski lagerschale w otwór koła lekko albo mocno ???? Czyli Renak 10 i12 oś mają te same miski,kapy i 11 kulek????Piotr jeszcze jedno na Ebeyu są łożyska do sprzedaży co ty na to????? Dzięki
- Wysłany: Śro 7:29, 13 Kwi 2016
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Lagerschale musi siedzieć sztywno-ona nie może się poruszać,gdyż ustawienie luzu w takim przypadku jest niedokładne,więc jeśli Masz problem z tym tematem,wybij je,pomierz średnicę gniazda w piaście,/zewnętrzny wymiar/,Wiesz jaką średnicę mają Twoje osie,w internecie znajdziesz tabelę z wymiarami łożysk,dobierzesz odpowiedni wymiar łożysk,i możesz je zamienić zamiast stosować konusy.Wykorzystując oryginalną oś,zmontujesz nowe lożyskowanie-tutaj dwie rzeczy-łożyska obustronnie zamknięte,a pomiędzy nimi należy zastosować odpowiedniej długosci rurkę /rozpórkę/tak,aby po zmontowaniu nie było mozliwości ściśnięcia łożysk nakrętkami osi-to troczę babraniny,ale raz dobrze zrobione,działa długo,i bezawaryjnie,a koszty są niewielkie.
- Wysłany: Śro 17:42, 13 Kwi 2016
robert ******
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: niemcy, krzanowice Płeć: Mężczyzna
Piotr i tak zrobię .......Dzięki i narazie........
- Wysłany: Czw 18:39, 14 Kwi 2016
robert ******
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: niemcy, krzanowice Płeć: Mężczyzna
Witaj.....Piotr łożyska są 6201 2RS mają wymiar 32x10 i 12 Sirodek.Moja ośma 10 mm i teraz mamy 1 mm luzu..I teraz nie wiem czy będzie pasowadż,proszę dorać.Dzięki
- Wysłany: Czw 20:48, 14 Kwi 2016
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Łożysko 6201 jest na oś 12mm-jego srednica zewnętrzna to 32mm,szerokość 10mm.Na oś 10mm są dwa łożyska;6200-srednica zewnętrzna 30mm,szerokość 9mm-oś 10mm,i drugie,większe 6300-średnica zewnętrzna 35mm,szerokość 11mm-oś również 10mm. W przypadku kiedy kupiłeś już łożyska 6201,i musisz je wykorzystać,z blachy 1mm wytnij pasek o szerokości 10mm,nawiń go na śrubę 12mm,przytnij z boku Dremlem,iMasz pierscień redukcyjny-wpuścisz go w środek łożyska 6201,i powinno działać !Oczywiscie trzeba to zrobić dla obydwu łożysk.
- Wysłany: Pią 4:34, 15 Kwi 2016
robert ******
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: niemcy, krzanowice Płeć: Mężczyzna
Super jeszcze nie kupilem,Piotr te rurki w sirodku na wymiar i potem trzeba ściągnoć i teraz konusy obciąć albo normalne 10-tki ????Dzięki
- Wysłany: Pią 7:21, 15 Kwi 2016
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Możesz zastosować rurkę jako dystans pomiędzy łożyskami,ale jeśli nie masz,możesz zrobić to inaczej-nakrętkami,-nakrętki wkręcisz na oś,i zabezpieczysz je klejem /Loctite/-to da mozliwość dokładnego dopasowania dystansu pomiędzy łożyskami,bez żmudnego docinania /dopasowywania / rurki dystansowej,konusy zą utwardzane powierzchniowo,więc niełatwe do przetoczenia,tę rolę nakrętki spełnią również,bez wizyty u majstra-oczywiście trzeba mieć ich kilka sztuk,tak,aby można sprawę prosto ogarnąć,można przy tym wykorzystać nakrętki używane,ale przed operacją dokładnie je wymyć w nitro,lub acetonie-klej musi je dobrze zlapać !Jeszcze jedno i to bardzo ważne-oś nie siedzi symetrycznie w piascie,więc przed całą operacją trzeba dokładnie wymierzyć,ile wystaje z kazdej strony,tak,aby nie było niespodzianek przy ostatecznym montażu koła w wahaczu.
- Wysłany: Pon 17:37, 25 Kwi 2016
robert ******
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: niemcy, krzanowice Płeć: Mężczyzna
Czejść Piotr....Najpierw dzięki za ten sygnał,mam łożyska 6200 i teraz muszą one wejść do tego zwęrzenia w kole wiesz o co chodzi albo zaraz z przodu,muszę jeszcze blaszkę ok 0,8 umieścić a potem zmirzyć dystans?????Piotr jeszcze pytanko w ramie w chodzą 2 gumy mocowanie przednie motoru ,wchodzi tam jeszcze rurka.Dzięki ach bym zapomniał nie mogę dostać farby bo niemcy potrzrbują code numer nie wiem co robić,dałem im te numery z mieszanki ale nic nie złatwie....Nie wim co robć....
- Wysłany: Pon 18:35, 25 Kwi 2016
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
"Możesz zastosować rurkę jako dystans pomiędzy łożyskami,ale jeśli nie masz,możesz zrobić to inaczej-nakrętkami,-nakrętki wkręcisz na oś,i zabezpieczysz je klejem /Loctite/-to da mozliwość dokładnego dopasowania dystansu pomiędzy łożyskami,bez żmudnego docinania /dopasowywania / rurki dystansowej"
Ponieważ nigdy nie przerabiałem łożyskowania kół na łożyska toczne,a dzisiaj akurat nadarzyła się okazja to sprawdzić,okazało się,że wersja tutaj opisana działa jedynie z dorabianą osią z o pełnym gwincie,w oryginalnej osi odstęp pomiędzy gwintami jest taki,jakiej długości powinna być tulejka dystansowa pomiędzy łożyskami 6201,tj.-61,5-61,8mm / dotyczy osi tylnej / ale należy to dokładnie wymierzyć tak,aby łożyska piasty nie były ściągnięte-muszą pracować lekko,i bez zbędnego luzu.
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach