Forum Simson Sr1, Sr2.  Strona Główna   Simson Sr1, Sr2.
Forum użytkowników Simson Sr1 oraz Sr2.
 


Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Porady techniczne -> REGULACJA SPRZĘGŁA
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
  Post REGULACJA SPRZĘGŁA - Wysłany: Nie 12:07, 23 Lis 2014  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Regulacja sprzęgła-odkręcamy dekielek lewej pokrywy,bywają również wersje bez niego,więc w tym przypadku należy spuścić olej,oraz odkręcić pokrywę sprzęgła,

[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]

Mamy dostęp do śruby regulacyjnej

[link widoczny dla zalogowanych]


Śrubę nalezy odkontrować-klucz 10 i wkrętak

[link widoczny dla zalogowanych]

Kolejna operacja to odczepienie sprężyny dżwigni sprzęgła,

[link widoczny dla zalogowanych]

Wygląd po usunięciu spręzyny,-dżwignia jest dopychana do przegrody siłą spręzyn docisku sprzęgła,sprawdzamy,czy daje się odsunąć od przegrody na 2 do 4 mm

[link widoczny dla zalogowanych]

Ten dystans regulujemy wstępnie śrubą regulacyjną umieszczoną na koszu sprzęgła,do momentu uzyskania wymaganego luzu,odpychając od przegrody dżwignię sprzęgła palcem

[link widoczny dla zalogowanych]

Następnie zakładamy spręzynę,i wstępną regulację sprzęgła mamy gotową,kontrujemy śrubę regulacyjną kosza,zakręcamy dekielek /lub pokrywę sprzęgła/-to tyle co da się wyregulować w silniku,

[link widoczny dla zalogowanych]

Dokładną regulację sprzęgła ustawiamy śrubą regulacyjną pacerza przy manetce,tak,aby skok jałowy dżwigni sprzęgła wynosił ok.3mm

[link widoczny dla zalogowanych]

Prawidłowe działanie sprzęgła zależy w dużej mierze od stanu kosza sprzęgłowego,jeżeli ma on wyrobienia widoczne na foto,powinny być one usunięte /napawanie,przeszlifowanie-w zależności od rodzaju zastosowanego kosza

[link widoczny dla zalogowanych]

Znaczenie ma również tak ułożenie linek / sprzęgło,biegi /jak też ich przesmarowanie - nawet nowych,dobrze wykonane czynności obsługowe powodują bardzo lekkie i precyzyjne działanie sprzęgła.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Czw 23:58, 18 Lut 2016  
CUKS
******


Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Karolewo - Mazowieckie
Płeć: Mężczyzna


Odkopię stary temat z pytaniem czy owa dźwignia sprzęgła (ta u dołu silnika) powinna być pasowana w karter z luzem czy na wcisk?? Po godzinnej walce udało mi się ją wydostać z karteru, który planuje złożyć, pracowała z ogromnym oporem. Kolejna kwestia to gumowa uszczelka znajdująca się na trzpieniu tejże dźwigni, jest ona dość mocno zużyta i twarda. Pytanie z czego można dorobić takie uszczelnienie??
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 9:41, 19 Lut 2016  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Dżwignia sprzegła bez uszczelek w kadłubie powinna chodzić lekko,bez żadnych oporów,jeżeli tak nie jest,wcześniej nieznany sprawca bił młotkiem w bok karteru z nieznanej przyczyny-to należy poprawić rozwiertakiem maszynowym 15,tak,aby chodzila lekko,po załozeniu dorobionej uszczelki będzie absolutnie szczelne.
Tu coś w temacie,niestety dzięki Image już bez zdjęć;
http://www.sr2.fora.pl/silnik,11/uszczelnienie-walka-sprzeglowego,270.html
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Porady techniczne -> REGULACJA SPRZĘGŁA Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

   
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin