Forum Simson Sr1, Sr2.  Strona Główna   Simson Sr1, Sr2.
Forum użytkowników Simson Sr1 oraz Sr2.
 


Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Porady techniczne -> Tumnik Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
  Post  - Wysłany: Nie 19:01, 11 Lut 2018  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Tłumiki występują w dwóch wymiarach,przy czym krótszy ma ok.50cm,co do wymiarów rury wydechowej podawane są różne wymiary / w zależności od sposobu pomiaru /,generalnie obowiązuje taka zasada;długa rura-krótki tłumik, długi tłumik-krótka rura,przy tym ważną rzeczą jest,aby rura wydechowa wchodziła w tłumik / obojętnie w który / jedynie 5 cm.
Smile Chyba się powtarzam.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 19:33, 11 Lut 2018  
grisza78
******


Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna


Chyba tak😁...
Tłumik mam 50...kolanko po całej długości 61. Musze w takim razie skrócić kolanko🤔
Dziękuję☺
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Śro 21:15, 14 Lut 2018  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


To najbardziej zbliżony do oryginału tłumik SR1-chodzi o wnętrze,a z
tym związane jest jego brzmienie / klang /.

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez dropio dnia Sob 8:00, 17 Lut 2018, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 23:07, 16 Lut 2018  
grisza78
******


Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna


Tak to wygląda u mnie. Rura 610mm tłumik 500mm....
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez grisza78 dnia Pią 23:09, 16 Lut 2018, w całości zmieniany 2 razy
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 8:18, 17 Lut 2018  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Rurę wydechową trzeba skrócić-10 do 15 cm.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Czw 22:29, 01 Mar 2018  
grisza78
******


Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna


Rura wydechowa skrócona, wszystko złożone jak należy a tu coś takiego. Czy ktoś mi może wytłumaczyć dlaczego stojak centralny nie chce sie schować. Wygląda na to ze tłumik jest za nisko i za blisko koła. Natomiast według mnie wszytko wygląda prawidłowo. Ramię do którego mocowany jest tłumi jest wg mnie w normalnym położeniu, to znaczy nie jest wygięty, nie jest za nisko, porównywałem z innymi SR2. Czy może to wina stojaka ale według mnie jest oryginalny. Czy ktoś potrafi rozwiać moje wątpliwości. Dodam, że nawet gdybym odsunął tłumik maks od koła to będzie i tak za nisko żeby stojak zaskoczył za sprężynę. W zał foto
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez grisza78 dnia Czw 22:36, 01 Mar 2018, w całości zmieniany 2 razy
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 8:22, 02 Mar 2018  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


W tym przypadku musisz trochę poeksperymentować,na początek zdemontuj cały wydech,sprawdż,jak zatrzaskuje się podnóżek / oczywiście dwie tulejki dystansowe podnóżka są zamontowane /,jeśli wszystko jest OK zawieś sam tłumik,bez rury,mocując go od wewnętrznej strony wspornika-nie od zewnętrznej, tak,jak Masz obecnie zmontowane, może również okazać się,iż podnóżek jest zamontowany odwrotnie. CDN.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 10:19, 02 Mar 2018  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Wracając do tematu; z wcześniejszych zdjęć wynika,że podnóżek zamontowany jest odwrotnie,więc należy go obrócić,przy okazji trochę ścisnąć / zwęzić /jego podstawę od dołu tak,aby nie dotykał tłumika. Najlepiej przeprowadzać takie operacje przed lakierowaniem.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 14:39, 02 Mar 2018  
grisza78
******


Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna


Tez wydaje mi się że rozstaw nóżek jest za szeroki u podstawy natomiast nie miałem pojęcia że wazne jest jak zamontowany jest podnóżek...cały szkopuł w tym że już polakierowany. Po czym poznaleś że podnóżek jest odwrotnie?
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 14:42, 02 Mar 2018  
grisza78
******


Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna


Spróbuje zatem go obrócić i delikatnie zcisnąć...
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 15:23, 02 Mar 2018  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


[img][link widoczny dla zalogowanych] Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych][/img]


Tak to wygląda-z Twojego zdjęcia zamieszczonego powyżej.
Moped musi stac stabilnie na podstawce,a kolo tylne powinno wisiec w powietrzu
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 16:01, 02 Mar 2018  
grisza78
******


Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna


Rozumiem z tego że podnóżek jest wyprofilowany i ma znaczenie w jaki sposób sie go montuje?....czyli górna jego cześć ta węższa bliżej ramy musi być lekko wygięta tak, że po złożeniu podstawki i zatrzaśnięciu w sprężynie dół podnóżka nie zahacza o tłumik. Też przygiecie nóżek do środka spowoduje że podnozek będzie węższy ale też wyższy co przełoży sie na to ze motorower bedzie stal wyżej a podnóżek nie będzie ocierał o tłumik przy składaniu...dobrze rozumuję?...


Ostatnio zmieniony przez grisza78 dnia Pią 16:02, 02 Mar 2018, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 17:07, 02 Mar 2018  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Podnóżek generalnie jest prosty prawie na całej powierzchni,jedynie jego dół jest wyprofilowany tak,że w pozycji otwartej pozwala na pewne ustawienie pojazdu pod kątem na płaskim podłożu.Podgięcie dolnego rozstawu uniesie tył pojazdu,czy będzie ocierał o tłumik będziemy widzieć.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 17:21, 02 Mar 2018  
grisza78
******


Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna


W takim razie będę próbował. Dziękuję na razie. Pozdrawiam.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 20:43, 02 Mar 2018  
MD2



Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: slaskie
Płeć: Mężczyzna


panowie tyle gadki - a tu po prostu skarpetki na lewa strone zalozone
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Porady techniczne -> Tumnik Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
   
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin