Forum Simson Sr1, Sr2.  Strona Główna   Simson Sr1, Sr2.
Forum użytkowników Simson Sr1 oraz Sr2.
 


Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Porady techniczne -> USZCZELNIENIE DŻWIGNI ZMIANY BIEGÓW
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
  Post USZCZELNIENIE DŻWIGNI ZMIANY BIEGÓW - Wysłany: Śro 18:49, 06 Sty 2016  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Wszyscy z Was wiedzą,że niełatwo jest uszczelnić silnik od dołu,ale jest tani i prosty sposób,aby się z tym uporać na długi czas-tym razem dżwignia zmiany biegów;
oto to miejsce;


[/img][link widoczny dla zalogowanych]

a to potrzebne materiały; simering 12x20x5,ewentualnie można dołożyć oring 12x2 / ale myślę,że nie jest to konieczne /

[link widoczny dla zalogowanych]

wygląd gniazda z oringiem

[link widoczny dla zalogowanych]

czas posmarować trzpień,np.wazeliną techniczną

[link widoczny dla zalogowanych]


trzpień wciskamy w karter,/ przy rozpołowionym karterze / lub smarujemy jako już zamontowany


teraz kolej na simer

[link widoczny dla zalogowanych]

wciskany nasadką 14

[link widoczny dla zalogowanych]

simering na miejscu

[link widoczny dla zalogowanych]
pozostaje dopasować podkładkę dystansową-metalową;

[link widoczny dla zalogowanych]

lub też plastikową

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

uszczelnione i gotowe do założenia dżwigni

[link widoczny dla zalogowanych]

Moim zdaniem miejsce to jest fachowo zabezpieczone przed wyciekiem oleju ze skrzyni,i napewno jest lepiej uszczelnione niż fabryczną uszczelką-nie dość,że drogą,to jeszcze krótko spełniającą swoją rolę,ze względu na szybkie twardnienie gumy.
Oczywiście na koniec przeprowadzonej operacji należy sprawdzić łatwość poruszania się dżwigni zmiany biegów / ewentualna regulacja grubością podkładki dystansowej /.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Czw 13:21, 07 Sty 2016  
sobek-r
******


Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Opolskie, Kluczbork
Płeć: Mężczyzna


Super sprawa! Z tym zawsze miałem problem. Na pewno też zrobię tak samo
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 18:59, 01 Paź 2017  
robert
******


Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: niemcy, krzanowice
Płeć: Mężczyzna


Cześć Piotr...Też tak zrobie ...
Zamiast wazeliny bo nie mam może być WD40..Pozdrawiam
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 19:13, 01 Paź 2017  
MD2



Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: slaskie
Płeć: Mężczyzna


moze być nawet smar
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post Re: USZCZELNIENIE DŻWIGNI ZMIANY BIEGÓW - Wysłany: Sob 19:19, 03 Mar 2018  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


dropio napisał:
Wszyscy z Was wiedzą,że niełatwo jest uszczelnić silnik od dołu,ale jest tani i prosty sposób,aby się z tym uporać na długi czas-tym razem dżwignia zmiany biegów;
oto to miejsce;


[/img][link widoczny dla zalogowanych]

a to potrzebne materiały; simering 12x20x5,ewentualnie można dołożyć oring 12x2 / ale myślę,że nie jest to konieczne /

[link widoczny dla zalogowanych]

wygląd gniazda z oringiem

[link widoczny dla zalogowanych]

czas posmarować trzpień,np.wazeliną techniczną

[link widoczny dla zalogowanych]


trzpień wciskamy w karter,/ przy rozpołowionym karterze / lub smarujemy jako już zamontowany


teraz kolej na simer

[link widoczny dla zalogowanych]

wciskany nasadką 14

[link widoczny dla zalogowanych]

simering na miejscu

[link widoczny dla zalogowanych]
pozostaje dopasować podkładkę dystansową-metalową;

[link widoczny dla zalogowanych]

lub też plastikową

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

uszczelnione i gotowe do założenia dżwigni

[link widoczny dla zalogowanych]

Moim zdaniem miejsce to jest fachowo zabezpieczone przed wyciekiem oleju ze skrzyni,i napewno jest lepiej uszczelnione niż fabryczną uszczelką-nie dość,że drogą,to jeszcze krótko spełniającą swoją rolę,ze względu na szybkie twardnienie gumy.
Oczywiście na koniec przeprowadzonej operacji należy sprawdzić łatwość poruszania się dżwigni zmiany biegów / ewentualna regulacja grubością podkładki dystansowej /.


Będąc w temacie uszczelniania silnika przy tej okazji warto uszczelnić również dżwignię sprzęgła

http://www.sr2.fora.pl/silnik,11/uszczelnienie-walka-sprzeglowego,270.html
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Porady techniczne -> USZCZELNIENIE DŻWIGNI ZMIANY BIEGÓW Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

   
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin