Forum Simson Sr1, Sr2.  Strona Główna   Simson Sr1, Sr2.
Forum użytkowników Simson Sr1 oraz Sr2.
 


Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Porady techniczne -> silnik Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
  Post silnik - Wysłany: Czw 19:51, 11 Lip 2013  
robert
******


Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: niemcy, krzanowice
Płeć: Mężczyzna


Witam . zapasowy silnik lezacy w piwnicy przez wiele lat musi byc caly zalany olejem, czy tylko do otworu dekla?Prosze napisz co zrobic zeby taki motor po kapitalnym remoncie zakanserwowac na lata??Dzieki
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 8:28, 12 Lip 2013  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Przez otwór świecy wlej ok.20 cm oleju silnikowego /gatunek bez znaczenia / ,bez świecy pokręć magnetem tak,aby olej rozprowadził sie po gładzi cylindra,po czym wkręć swiecę , zatkaj otwór wydechu i gażnika tłustą szmatką / nasyconą olejem /, i gotowe.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 20:22, 18 Sie 2013  
robert
******


Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: niemcy, krzanowice
Płeć: Mężczyzna


witam. Chcial bym wiedziec ile lat trzymaja uszczelki w silniku jesli nie jest jezdzony, i jak jest w silniku w uzytku codziennym (motor ma zawsze lekkie wycieki na wale pedalow i z dolu silnika) ????Dzieki


Ostatnio zmieniony przez robert dnia Nie 20:23, 18 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 20:36, 18 Sie 2013  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Uszczelki w silniku długostojącym /nieodpalanym przez lata /twardnieją,a w związku z tym nie mogą dokładnie uszczelnić miejsc w których pracują,dlatego też wymagają wymiany,odpalane okresowo silniki nie powodują tych problemów.Wałek pedałów posiada wycieki prawie zawsze,ale nie są one duże,i to można sobie podarować,dół silnika daje się prosto uszczelnić.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 19:57, 04 Gru 2017  
robert
******


Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: niemcy, krzanowice
Płeć: Mężczyzna


Cześć Piotr. Jast jakiś dobry sposób na skręcenie śilnika dokładnie ostatni centymeter.Jak skrecam to za każdym razem blokuje gdzieś na wałku i nie chce wejść ..Dopiero po dwóch trzech prubach wejdzie ale normalne musi zaraz wyskoczyć. Jest może jakiś trik???Dzięki Besio
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 21:13, 04 Gru 2017  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Moin Besio !
Opiszę Ci jak to robię-nie wiem czy dobrze,ale nie mam nigdy z tym problemów.
Zacząć trzeba od ustalenia luzu na wałku pedałów-albo wymiana podkładki oryginalnej / fi 16 /lub też dołożenie cienkiej podkładki dystansowej w tym miejscu,następnie skręcam całość tak,aby była pewność,że luz na wałku jest minimalny,a jak wiesz,z czasem i tak on się powiększy /wyrabia się miejsce tarcia podkładki w karterze /.Jak to gra,można składać całość-składasz lewą stronę,czyli skrzynię,oczywiście zablokować należy skrzynię w pozycji luzu,a w prawej połówce montujesz wałek pedałów / wałki hamulca na smar / i łańcuch na dużym kole wraz z małą zębatką-łożyska z prawej strony karteru montuję dopiero na sam koniec,jak kartery są skręcone,i hermetyk wyschnie. Masz teraz dwie połówki uzbrojone -teraz jedną z nich pokrywasz uszczelniaczem-robię to hermetykiem dozowanym ze strzykawki jednorazowej-z silikonem w tym miejscu mam złe doświadczenia po dwóch,trzech latach eksploatacji,hermetic jest niezawodny. Ustawiasz obydwie połówki pionowo obok siebie,i powoli przybliżasz je do siebie,przychodzi moment,że małym wkrętakiem musisz nakierować małą zębatkę na wałek zdawczy,i dalej przybliżasz obydwie połówki do siebie,próbując bardzo lekko kręcić wałkiem pedałów do przodu / chodzi tutaj o zazębienie małej zębatki na wałku zdawczym /- wskakuje na miejsce bardzo ładnie,i operacja gotowa !
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 5:27, 05 Gru 2017  
robert
******


Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: niemcy, krzanowice
Płeć: Mężczyzna


Super opis.Tak będę robić.Dziękuję Piotr
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 19:59, 05 Gru 2017  
robert
******


Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: niemcy, krzanowice
Płeć: Mężczyzna


Cześć. Piotr coś mi nie gra jak skręciłem kartery to to nie luzu, 1i 2 jest.Jak po puszcze śrubki to wszystko pracuje 1 luz i 2 wchodzi idealnie wiesz obracam zębatka i na dole tym uchwytem.Normalnie zrobiłem wszystko tak jak powinno być zawaze po skreceniu palcem przeżucałem biegi ...Może Lożyska dałem shn zz i na wałku zdawczym po wbiciu był luz ok.2 mm.Normalnie jest dużo mniejszy....
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 21:09, 05 Gru 2017  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Musisz dokładnie określić-co jak i gdzie z tym luzem-biegi to miejsce w którym nie ma problemów-składasz połówki przy zablokowanej dżwigni zmiany biegów w pozycji luzu, i one zawsze bedą pracować właściwie.Łożysko na wałku zdawczym musi mieć minimalny luz / ok.0,3 mm /,odbić / powiększyć ten luz możesz przez lekkie odbicie wałka zdawczego punktakiem od strony sprzęgła-ale jedynie kiedy kosz sprzęgła nie jest jeszcze zamontowany.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 16:37, 09 Gru 2017  
robert
******


Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: niemcy, krzanowice
Płeć: Mężczyzna


Cześć. Piotr skręciłem tak jak ty to robisz i muszę Ci powiedzieć źe jest to Perfekcyjny Sposób...Dzięki Piotr pozdrawiam BESIO
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 18:00, 09 Gru 2017  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Cieszę się,ze udało się złożyć silnik !
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 5:44, 15 Gru 2017  
robert
******


Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: niemcy, krzanowice
Płeć: Mężczyzna


Czejść....Piotr jaki jest orginalny nowy wymiar podkładki na wałek pedałów?Napewno wiesz pozdrawiam.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 16:23, 15 Gru 2017  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Moin Besio !
Co prawda wymiary znasz-a ja to wiem! , ale przemierzyłem kilkanaście używanych podkładek pozostałych po remontach silników , i grubości ich zawierają się pomiędzy 1,98 do 2,48, a ponieważ są używane,/zużyte/,więc przyjąć należy,że grubość fabrycznej podkładki wynosiła 2,5 mm,średnica wewnętrzna to 16,19 mm.Nowo produkowane podkładki jako normalia / do kupienia w sklepie / mają grubość od 2,75 /nierdzewka,do 2,99 jako podkładka ocynkowana. Dane te traktować należy jako orientacyjne,gdyż każdy karter jest zużyty inaczej,więc chcąc ustalić prawidłowy luz wałka pedałów,warto mieć pod ręką kilka cienkich podkładek dystansowych fi 16, o różnych grubościach, aby dobrać właściwy luz wałka .
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 18:25, 15 Gru 2017  
robert
******


Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: niemcy, krzanowice
Płeć: Mężczyzna


Dzięki. Masz racje
Ale wolę zawsze opinie fachowca .Pozdrowienia
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 18:05, 16 Gru 2017  
robert
******


Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: niemcy, krzanowice
Płeć: Mężczyzna


Witam. Piotr jedno pytanie, idzie silikonem czerwonym uszczelnić Dichtkappen??Dałem nowe uszczelki 1mm specjalne do motorów nooo i kapie na wałku zdawczym .Jak tak to idzie to uszczelke papierową wywale i przykleje silikonem...Dzięki
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Porady techniczne -> silnik Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Idź do strony 1, 2  Następny
   
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin