Forum Simson Sr1, Sr2.  Strona Główna   Simson Sr1, Sr2.
Forum użytkowników Simson Sr1 oraz Sr2.
 


Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Porady techniczne -> Cynkowanie Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
  Post  - Wysłany: Sob 22:16, 21 Lis 2009  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Tak, Panowie-powłoki galwaniczne mają grubość mikronową,trzeba uważać przy obchodzeniu się z nimi,gdyż są niezwykle delikatne,ale za to super wyglądają.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 8:28, 22 Lis 2009  
SRmopLik
Administrator


Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 720
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: śląskie
Płeć: Mężczyzna


Ciekaw tylko jestem od czego zależy twardość, grubość, trwałość chromu?
Pytam ponieważ chromy dawnej produkcji wydają się chyba lepsze od tych ówczesnych ( żadnym alchemikiem nie jestem, ale co to jest chrom techniczny? )
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 14:01, 22 Lis 2009  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Dawniejsze technologie były zdecydowanie lepsze,pomimo dużo gorszych warunków technicznych,lecz prace te były wykonywane w/g starych technologii,bez pośpiechu,i efekty tych prac zadziwiają do dzisiaj swoją trwałością,dzisiejsze chromy są ładne,ale cienkie,i napewno nie wytrzymają tych lat,co stare.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 20:35, 23 Maj 2011  
yorgiel



Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów




ja po wypiaskowaniu dałem motor do malowania podkładem cynkowym, ale było to malowanie natryskowe a potem wypalane w piecu,
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 21:19, 24 Maj 2011  
s-i-m-e-k
******


Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


Witam wszystkich,

Łukaszu, chrom techniczny jest to powłoka chromu kładziona na elementach metalowych (nie jestem pewien czy na podkładzie niklu ale bez miedzi) również metodą galwaniczną ale w innych kąpielach, jest on bardzo twardy i chropowaty - nie jest dekoracyjny, potem go się szlifuje na odpowiedni wymiar czopów i gładzi uzyskując elementy o mocno utwardzonej powierzchni (nie wiem czy dzisiaj jest tak szeroko stosowany, chyba, że do regeneracji elementów, sam dawałem wrzeciono obrabiarki do nałożenia takiej powłoki na wrzecionie maszyny i do dzisiaj działa super (odzyskanie wymiaru pod łożysko)).
Dla naszych simsonowych potrzeb raczej mało przydatna technologia, uciążliwa i droga. Lepsze jest fosforanowanie, np cylindra co można wykonać we własnym zakresie, a efekt długowieczności działania jest gwarantowany. Już kiedyś o tym wspominałem.
Pozdrawiam,
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 14:04, 19 Wrz 2017  
franek85



Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Złotów
Płeć: Mężczyzna


Witam , zabieram się za remont swojego sr2 e , jaki odcień cynku miały w oryginale śruby i nakrętki nadwozia ?
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 19:48, 19 Wrz 2017  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Witam !
Kolor żółty-w takim kolorze montowano śruby Eska.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Porady techniczne -> Cynkowanie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Idź do strony Poprzedni  1, 2
   
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin