Forum Simson Sr1, Sr2.  Strona Główna   Simson Sr1, Sr2.
Forum użytkowników Simson Sr1 oraz Sr2.
 


Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Galeria / Sr2 -> Spider, SR2E 1961r. Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
  Post Spider, SR2E 1961r. - Wysłany: Sob 1:09, 19 Maj 2012  
spider



Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna


Przedstawiam mojego Simsona SR2E z 1961 roku.
Motorower posiada komplet dokumentów. Jest prawie kompletny w stanie dobrym. Brakuje podstawy centralnej oraz oryginalnej lampki tylnej. Osłony na silnik zdjęte, ale są. Osłona łańcucha mocno zmęczona.
W zasadzie nie jestem pasjonatem marki i jest to mój pierwszy motorower takiego typu (wcześniej miałem skuter, ale to parę lat temu). Po prostu zachciało mi się jakiegoś fajnego motoru którym będę mógł sobie jeździć, a że dwa lata temu przejechałem się takim u kolegi postanowiłem że również kupię taką wspaniałą maszynę.
Nie znam się zbyt dobrze na oryginalności tego modelu, także każda uwaga mile widziana. Motorower chcę odrestaurować w miarę możliwości, na pewno nie będzie tip top jak co niektóre egzemplarze jakie tutaj oglądałem, ale za to nie zgnije gdzieś samotnie i będzie cieszył oko.

Poniżej zdjęcia, możliwe że coś jest odwrotnie pozakładane, osobiście tylko zmieniłem manetki, linki od sprzęgła i biegów oraz wyczyściłem gaźnik. Przeczyściłem trochę tu i tam.
Simson jeździ, lecz walczę jeszcze z ustawieniem zapłonu bo świeca ciągle czarna niestety, no i leci olej z przekładni w miejscach dźwigni biegów i sprzęgła to normalne czy wymieniać uszczelki?

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez spider dnia Sob 1:10, 19 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 8:48, 19 Maj 2012  
FANTAZMA
******


Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kluczbork
Płeć: Mężczyzna


Ładna sztuka i kompletna! Lampka jak już sam zauważyłeś jest nieoryginalna, Ja zaś zauważyłem, że przełącznik świateł i klaksonu powinien być po drugiej stronie kierownicy. Co do oryginalności licznika, właśnie tego przełącznika i silnika w tym roczniku z tym zawieszeniem się nie wypowiem bo nie wiem już co jest tak, a co nie Cool Ale wszystko oprócz lampki jest Simsonowskie, a to już połowa sukcesu Laughing
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 15:25, 19 Maj 2012  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Elegancki ! trochę trzeba popracować,tak,aby był całkowitym oryginałem,aczkolwiek niewiele mu potrzeba,Weż pod uwagę wskazówki przedmówcy,do tego warto wyrzucić podporki boczne bagażnika,rozejrzeć się za pojemnikiem na baterie sygnału/R20x2/pod bakiem,nawiaż kontakt z Młynkiem/Paweł/-najlepszy w Europie producent podnóżków do starych Simsonów!Widzę,że czesc robót została dokonana,więc pozostaje uszczelnić silnik,wyregulować go i po sprawie.Efekty kosmetyczne-według uznania-ale zawsze po doprowadzeniu Simka do stanu idealnego-nigdy po tej kolejności postępowania nie zaskoczą Cię błędy,czy inne niespodzianki.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 16:10, 19 Maj 2012  
spider



Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna


No tak patrzyłem właśnie, że jeden z kolegów wykonuje podpórki centralne, dzięki Smile

Obecnie działam dość sprawnie, silnik rozebrany na stole w częściach, po niedzieli kupuję łożyska, uszczelniacze i skręcam. Poprzedni właściciel powymieniał kilka części wewnętrznych, a reszta nie wskazuje jakiś drastycznych oznak zużycia, także pozostaje tylko kosmetyka. Wskazówki na co zwrócić uwagę przy rozebranym silniku mile widziane, bo nie będę tam zaglądać przez dłuższy czas.

Będę rozbierać również obudowy aby je prawdopodobnie wypiaskować i pomalować od nowa, bo obecnie jest lakier oryginalny + czerwony z pędzla ktoś dodał, czyli razem dwa.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 20:21, 19 Maj 2012  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Przy okazji zakupów łożysk,i simerów warto zainwestować w elementy dobrej jakości,gdyż w tym przypadku można zaoszczędzić sporo kłopotów,w silniku podczas montażu najważniejsze jest zachowanie właściwych luzów-tak wału korbowego,jak i wałka zdawczego-daje to gwarancję poprawnej pracy zespołu napędowego.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 22:11, 19 Maj 2012  
spider



Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna


To wiadomo, że trzeba zainwestować w towar z lepszej półki. Smile
Mam problem, nie mogę wyjąć dźwigni sprzęgła z karteru. Silnik nie posiadał trzpienia blokującego, dźwignia nie wypadała, nie widzę żeby coś ją jeszcze trzymało a wyjść nie chce, klinuje się, mam wrażenie że jest chyba wygięta i przez to się blokuje. W drugim karterze po wyjęciu blokady dźwignię wyjąłem bez problemu. Nie wiem dlaczego z tego nie chce wyjść. Powoli nie idzie, przez siłę również, rusza się tylko na 2-3 mm i dalej nic, jak ją obracam, również czuć opór zacierania się gdy jest wysunięta lekko, jak wciśnięta to pracuje bez oporów. Muszę to wyjąć bo olej tamtędy leciał mi prawie ciurkiem jak się rozgrzał.
Oprócz tego incydentu silniczek bardzo ładnie się rozbierał, tylko elementy montowane na stożkach pieruńsko trzymają, ale to dobrze hehe. Bardzo fajna konstrukcja, prosta i przejrzysta.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 23:24, 19 Maj 2012  
FANTAZMA
******


Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kluczbork
Płeć: Mężczyzna


Wydaje mi się, że nie rozebrałeś jeszcze sprzęgła, a dokładnie nie wyciągnąłeś wodzika z wałka na którym zamocowany jest kosz sprzęgłowy, przez co teraz nie umiesz wyjąć dźwignie. Wodzik dociska ci tą dźwignie i blokuje dlatego prawdopodobnie nie umiesz jej wysunąć. Chyba że wodzik już wyciągnąłeś?
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 12:18, 20 Maj 2012  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Aby bezproblemowo wymontować dżwignię sprzęgła,wykręcić należy śrubę regulacyjną sprzęgła z lewej strony silnika,a następnie spróbować usunąć popychacz sprzegła.Dżwignie sprzęgła były w dwóch wersjach,dlatego też nie każda da się łatwo wyjąć,nowsza z wersji ma kołnierz,który nie pozwala aby dzwignia mogła samoczynnie opaść-tak jak wspomniał kolega !
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 19:24, 20 Maj 2012  
spider



Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna


No nie napisałem, eee ale silnik mam rozebrany w mak, rozpołowiony, wszystko wyciągnięte co się dało została tylko ta nieszczęsna dźwigienka i tulejki mosiężne. Blokada dźwigienki wykręcona, wałek widzę od góry tam gdzie popychacz sprzęgła jest wciskany (ten pręcik). Rusza się a wyjść nie chce. Jak pisałem w drugim karterze wyszedł bez problemu ( wersja bez simeringa na pedale). Te kartery z których nie mogę wyciągnąć są nowsze raczej, bo mają właśnie taki simering na pedale i dodatkową śrubę do skręcania karterów. Czyli jeśli to jest ta nowsza wersja dźwigienki i bez blokady nie chce wyjść to co robić? Ciągnąć aż puści? Bo innego wyjścia nie widzę. Smile Mimo wszystko dzięki.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 20:21, 20 Maj 2012  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


W takim przypadku,kiedy wszystko jest rozmontowane, dżwignia sprzęgła nie jest blokowana można jedynie chwycić ją od dołu szczypami Morsa,i w małym zakresie kręcąc dzwignią wyciągnąć ją z karteru,musiała być zgięta,lub wciśnięta na cienką blachę.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 21:16, 20 Maj 2012  
spider



Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna


Kombinuje już tak z dobre dwie godziny, odleciały mi już nawet te blaszki za które linkę i sprężynkę się zaczepia, niestety dźwigienka rusza się z luzem 2mm góra dół i dalej ani rusz. Będzie trzeba podjąć drastyczniejsze środki :/ dzięki za pomoc Smile
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 21:47, 20 Maj 2012  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


W razie potrzeby służę zamienną dzwignią.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 21:57, 20 Maj 2012  
spider



Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna


Dźwigienkę drugą mam na szczęście Smile

Pytanie mam jeszcze, w jaki sposób powinny być zamocowane simeringi na wale korbowym?

Od strony sprzęgła: płaską stroną do komory korbowej a sprężynką do sprzęgła

Od strony magneta: sprężynką do komory korbowej.

Dobrze tak?

Miałem założone obydwa sprężynką w stronę komory korbowej, ale wyczytałem że to źle jest.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 6:53, 21 Maj 2012  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Dokładnie tak jak opisane !Simer z lewej strony / sprzęgło /siedzi odwrotnie,
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 6:46, 22 Maj 2012  
MLYNEK
******


Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna


Widze szybki postęp prac . W przypadku jakis braków cześci pisz -posiadam wszystko i do sr2 moge sprzedac ,zamienic pozDDRawiam
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Sr2 -> Spider, SR2E 1961r. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 3  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
   
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin