dropio
******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
|
|
Składanie silnika najlepiej zacząc od lewej strony,wkładasz tam co tylko się da,i następnie przygotowujesz do składania prawą połówkę,podgrzewając ją do ok.90 stopni,następnie skręcasz kartery,i na końcu tej operacji nabijasz łozyska na wał,i wałek zdawczy,nie moze to trwać długo ,aby prawy karter nie ostygł,może nie jest to łatwe,ale taka kolejnośc jest najkorzystniejsza,i najłatwiej w tej kolejności można silnik złożyć.jeśli zdarzy się,że łożyska są zbyt mocno nabite,można je delikatnie odbić tak,aby uzyskać właściwe luzy poosiowe-jest to bardzo istotne !.Uszczelnienia Twojego nieszczęsnego zabieraka sprzegła najlepiej dokonać przy użyciu uzszcelki korkowej,którą wykonasz z korka od wina/dobrej jakości-przewiercisz korek w srodku na fi 8 zamontujesz go na śrubie odpowiedniej długości / ja robię to na wiertarce /obtoczysz go na wymaganą średnicę / myślę,że ok. 19 mm-ale sprawdż to /nastepnie zmierz wymaganą wysokość uszczelki,przytnij ją na wiertarce lub tokarni,zdejmiesz ją ze śruby,i dysponujesz uszzcelką,która abolutnie uszczelni wałek,teraz trzeba przeciąć ją z ukosa tak,aby przy zakładaniu na wałek Ci nie pękła,i sprawa załatwiona - nie kosztuje nic,a działa super !.Zakładając coś takiego nie musisz martwić się o zabezpieczenie tej dżwigni ,gdyż i tak napewno sama się nie wysunie na dół,uszczelki kupowane w to miejsce nie działają zbyt długo,szkoda pieniędzy,oraz straconego czasu.Jeszcze jedno-jak składasz obydwie połówki karterów,dżwignię zmiany biegów ustaw na luzie /pozycja środkowa /, i zablokuj tę pozycję opaską ściągającą lub drutem,mocując ją w tej pozycji do miejsca mocowania pancerza linki biegów.
Wałek pedałów z koszem,spręzyną i wałkami przy montażu dla ułatwienia tej operacji zawsze dobrze jest zamocować w prawej połówce karteru.Przepraszam,że sie tutaj wymądrzam,ale to pozwoli uniknąć niespodzianek.
|
|