Orzeszek wszystkie fotki na bieżąco daję na bikepics , link jest na dole w każdym moim poście
[link widoczny dla zalogowanych]
Silnik mam kompletnie rozebrany , teraz muszę go wymyć oraz mam zamiar kartery i pokrywy wyszkiełkować . Kolega ma piaskarkę kabinową więc tylko muszę zamówić odpowiednie ścierniwo . W tym tygodniu także muszę kupić uszczelki , oringi gumowe oraz nowe śruby najlepiej na imbus , ponieważ odkręcenie starych zardzewiałych śrub to była tragedia ;(
Zdjęcia dobre .
A co do rozkładania to trudny w zapamiętaniu gdzie wszystko idzie ?
Bo w piątek też będę rozbierał silnik i wszystko wymieniał .
Ja ledwo odkręciłem prawy dekielek, też miał stare śruby
Do rozbiórki silnika potrzebować będziesz :
-- ściągacz magneta
-- ściągacz ( aby zdjąć zębatke zdawczą i ew. jak w moim przypadku korby pedałów )
-- przydatny będzie jakiś odrdzewiacz bądź WD-40
-- przydatny mi był także uderzeniowy wkrętak do śrub , przykładasz do śruby i uderzasz młotkiem i wtedy śruba puszcza ( choć i tak musiałem 2 nawiercić , nie było szans... )
-- dobry zestaw narzędzi , szczypce , śrubowkręty itp...
Możesz sobie zrobić na ścianie duży schemat silnika tak jak ja to zrobiłęm , tu masz link ; [link widoczny dla zalogowanych]
Ściągacz pasuje z zwykłęgo simsona S51/SR50 , więc nie będziesz miał problemu z kupieniem go w sklepie
Ps; Orzeszek z kąd jesteś jak można wiedzieć ? daleko masz do Olesna ?
- Wysłany: Pon 22:54, 13 Maj 2013
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Panowie ! Jeśli mogę Wam coś doradzić,to nie szkiełkujcie gniazd łożysk,a jak już całe kartery szkiełkujecie,to niech łożyska pozostaną w swoich gniazdach,i tak idą do wymiany,warto też podgrzać przed rozpoławianiem /opalarką lub palnikiem gazowym/ prawą połówkę karteru do ok. 100 stopni,oszczędzi to Wam wydatku na klej do łożysk / ok. 50 zł /.
Dlatego łożysk nie wyjmowałem zrobięe to poźniej po szkiełkowaniu zastanawiam się czy wyjąć te tuleje z jakiegoś stopu mosiądzu ( samosmarujące) czy tez je zabezpieczyć wewnątrz ...
Orzeszek to jak zrobimy nasze simsonki to widzimy się na otwarciu sezonu ( za 1-2 lata ) w Opolu albo na Anpolu w Starym Oleśnie
Prace mknął ku przodowi... dziś kupiłem kpl. cynkowanych śrub imbusowych na silnik oraz przed chwilą zamówiłem worek mikrogranulek szklanych do szkiełkowania .
Niestety nie mam doświadczenia w szkiełkowaniu ale to działa na podobnej zasadzie jak piaskowanie tylko że na mniejszym ciśnieniu
Myślę że pod koniec tygodnia będę mógł pochwalić się rezultatami , pozdrawiam
- Wysłany: Pon 21:07, 20 Maj 2013
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Do szkiełkowania ciśnienie max 4 kilo.
Powodzenia !
Witam
Dziś dotarło ścierniwo , więc prawdopodobnie jutro szkiełkowanie
Ale mam natomiast pytanie dotyczące składania silnika... zastanawiam się czy wymieniać te oringi gumowe na wałku sprzęgła i zmiany biegów ? ponieważ wyglądają na dobre , guma nie jest nawet zużyta ani sparciała . Przed remontem ciekł gdzieś mi olej ale na pewno nie ciekł po tych wałkach a jeżeli by ciekł to byłby on pod silnikiem gdzie ta osłona metalowa prawda ?
Więc wyraźcie swoją opinię bo nie wiem czy warto wydawać 60 złoty na allegro na 2 pierdoły
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 2 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach