Forum Simson Sr1, Sr2.  Strona Główna   Simson Sr1, Sr2.
Forum użytkowników Simson Sr1 oraz Sr2.
 


Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Galeria / Sr2 -> Simson SR2 1958r. Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
  Post  - Wysłany: Pon 18:42, 13 Maj 2013  
Wojok



Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lubliniec-Olesno
Płeć: Mężczyzna


Orzeszek wszystkie fotki na bieżąco daję na bikepics , link jest na dole w każdym moim poście Wink

[link widoczny dla zalogowanych]

Silnik mam kompletnie rozebrany , teraz muszę go wymyć oraz mam zamiar kartery i pokrywy wyszkiełkować . Kolega ma piaskarkę kabinową więc tylko muszę zamówić odpowiednie ścierniwo . W tym tygodniu także muszę kupić uszczelki , oringi gumowe oraz nowe śruby najlepiej na imbus , ponieważ odkręcenie starych zardzewiałych śrub to była tragedia ;(
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 18:51, 13 Maj 2013  
orzeszek530



Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Opolskie Wita
Płeć: Mężczyzna


Zdjęcia dobre .
A co do rozkładania to trudny w zapamiętaniu gdzie wszystko idzie ?
Bo w piątek też będę rozbierał silnik i wszystko wymieniał .
Ja ledwo odkręciłem prawy dekielek, też miał stare śruby Very Happy
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 18:59, 13 Maj 2013  
Wojok



Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lubliniec-Olesno
Płeć: Mężczyzna


Do rozbiórki silnika potrzebować będziesz :
-- ściągacz magneta
-- ściągacz ( aby zdjąć zębatke zdawczą i ew. jak w moim przypadku korby pedałów )
-- przydatny będzie jakiś odrdzewiacz bądź WD-40
-- przydatny mi był także uderzeniowy wkrętak do śrub , przykładasz do śruby i uderzasz młotkiem i wtedy śruba puszcza ( choć i tak musiałem 2 nawiercić , nie było szans... )
-- dobry zestaw narzędzi , szczypce , śrubowkręty itp...

Możesz sobie zrobić na ścianie duży schemat silnika tak jak ja to zrobiłęm , tu masz link ; [link widoczny dla zalogowanych]
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 19:04, 13 Maj 2013  
orzeszek530



Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Opolskie Wita
Płeć: Mężczyzna


Dzięki. Smile
Będę musiał się zaopatrzyć w ściągacz magneta .
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 19:21, 13 Maj 2013  
Wojok



Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lubliniec-Olesno
Płeć: Mężczyzna


Ściągacz pasuje z zwykłęgo simsona S51/SR50 , więc nie będziesz miał problemu z kupieniem go w sklepie Wink

Ps; Orzeszek z kąd jesteś jak można wiedzieć ? Wink daleko masz do Olesna ? Razz
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 22:54, 13 Maj 2013  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Panowie ! Jeśli mogę Wam coś doradzić,to nie szkiełkujcie gniazd łożysk,a jak już całe kartery szkiełkujecie,to niech łożyska pozostaną w swoich gniazdach,i tak idą do wymiany,warto też podgrzać przed rozpoławianiem /opalarką lub palnikiem gazowym/ prawą połówkę karteru do ok. 100 stopni,oszczędzi to Wam wydatku na klej do łożysk / ok. 50 zł /.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 6:42, 14 Maj 2013  
orzeszek530



Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Opolskie Wita
Płeć: Mężczyzna


Do Olesna będę miał z 50 km. Koło Opola.
Ja nie chcę szliełkować, wolę tradycyjnie wypolerować Wink
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 9:12, 14 Maj 2013  
Wojok



Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lubliniec-Olesno
Płeć: Mężczyzna


Dlatego łożysk nie wyjmowałem zrobięe to poźniej po szkiełkowaniu Wink zastanawiam się czy wyjąć te tuleje z jakiegoś stopu mosiądzu ( samosmarujące) czy tez je zabezpieczyć wewnątrz ...

Orzeszek to jak zrobimy nasze simsonki to widzimy się na otwarciu sezonu ( za 1-2 lata ) w Opolu albo na Anpolu w Starym Oleśnie Wink
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 9:34, 14 Maj 2013  
orzeszek530



Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Opolskie Wita
Płeć: Mężczyzna


Bardzo chętnie, na pewno się zjawię .
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 18:26, 14 Maj 2013  
orzeszek530



Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Opolskie Wita
Płeć: Mężczyzna


Mam pytanie czy ten drążek sprzęgła od dołu silnika to ściągnąłeś ? ( Jak ? )
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Śro 17:47, 15 Maj 2013  
Wojok



Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lubliniec-Olesno
Płeć: Mężczyzna


Najpierw odczepiłem linkę sprzęgła a poźniej gdy rozpołowiłem silnik to po prostu wyjąłem ten drążek z karteru , trzeba kręcić i ciągnąć siebie .
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Śro 17:59, 15 Maj 2013  
orzeszek530



Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Opolskie Wita
Płeć: Mężczyzna


A to dobrze bo myślałem że tak jak przy dźwigni biegów jest nakrętka .
Bo tam mam trochę zeszlifowane i się wystraszyłem, że spawane było . Very Happy
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 20:49, 20 Maj 2013  
Wojok



Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lubliniec-Olesno
Płeć: Mężczyzna


Prace mknął ku przodowi... dziś kupiłem kpl. cynkowanych śrub imbusowych na silnik oraz przed chwilą zamówiłem worek mikrogranulek szklanych do szkiełkowania .
Niestety nie mam doświadczenia w szkiełkowaniu ale to działa na podobnej zasadzie jak piaskowanie tylko że na mniejszym ciśnieniu Wink
Myślę że pod koniec tygodnia będę mógł pochwalić się rezultatami , pozdrawiam Wink
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 21:07, 20 Maj 2013  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Do szkiełkowania ciśnienie max 4 kilo.
Powodzenia !
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 18:02, 24 Maj 2013  
Wojok



Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lubliniec-Olesno
Płeć: Mężczyzna


Witam
Dziś dotarło ścierniwo , więc prawdopodobnie jutro szkiełkowanie Wink
Ale mam natomiast pytanie dotyczące składania silnika... zastanawiam się czy wymieniać te oringi gumowe na wałku sprzęgła i zmiany biegów ? ponieważ wyglądają na dobre , guma nie jest nawet zużyta ani sparciała . Przed remontem ciekł gdzieś mi olej ale na pewno nie ciekł po tych wałkach a jeżeli by ciekł to byłby on pod silnikiem gdzie ta osłona metalowa prawda ?

Więc wyraźcie swoją opinię Wink bo nie wiem czy warto wydawać 60 złoty na allegro na 2 pierdoły Razz
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Sr2 -> Simson SR2 1958r. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
   
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin