Forum Simson Sr1, Sr2.  Strona Główna   Simson Sr1, Sr2.
Forum użytkowników Simson Sr1 oraz Sr2.
 


Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Pozostałe -> Pytanie o simson sperber Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
  Post  - Wysłany: Pią 21:35, 06 Lut 2015  
psycho-pablo2
******


Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa/Zawiercie
Płeć: Mężczyzna


dziś pod lupę wziąłem silnik. Gaźnik doszedł, wykonanie całkiem przyzwoite. Postanowiłem wymienić simmery, (póki co nie będę go rozkręcał w drobny mak). Co mi się spodobało - smarowanie prawego łożyska olejem przekładniowym (jeśli dobrze kombinuję). Nie wiem jak jest z lewym. Łożysko prawe jeszcze made in germany, z plastikowym koszykiem. Poza tym klin był ścięty, dorobiłem na próbę, i jutro po wymianie uszczelniaczy spróbujemy odpalić. Z jakim skutkiem, zobaczymy. Aha, odnośnie oleju przekładniowego, jaki mógł być wlany? Nie jest to na bank hipol, jego rozpoznam na kilometr. Kolor, intensywny żółty...
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 7:55, 07 Lut 2015  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2517
Przeczytał: 30 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


W tych silnikach łożyska wału smarowane są olejem przekładniowym,stąd też ich dłuższa żywotność,łożysko sworznia tłoka zamiast tulei-wałeczkowe,co pozwala na stosowanie uboższej mieszanki -jednym słowem sporo zalet.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 9:37, 07 Lut 2015  
psycho-pablo2
******


Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa/Zawiercie
Płeć: Mężczyzna


jaki zapłon? Taki jak w S50, czyli 1,5-1,8mm przed GMPT i 0,4 przerwa?
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 14:34, 07 Lut 2015  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2517
Przeczytał: 30 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Przerwa 0,4, 1,5 przed ZZ. Cewkę zapłonową stosować 12V, niezależnie od napięcia instalacji pojazdu.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 18:31, 09 Lut 2015  
psycho-pablo2
******


Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa/Zawiercie
Płeć: Mężczyzna


przechwaliłem troche te "niemieckie" gaźniki. Otóż, nie puszcza mi paliwa. Po wlaniu pod świecę paliwa, odpala. Gaźnik na 100%. Zdjąłem pokrywkę dolną, tylko dmuchnąłem w dysze, ale nic nie pomogło. Jest coś w tych gaźnikach, na co zwrócić uwagę? Czy od razu odsyłać do sprzedawcy?
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 19:14, 09 Lut 2015  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2517
Przeczytał: 30 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


One rzeczywiscie zachowują sie dziwnie,szczególnie w funkcji ssania-można zamknąć je jedynie do połowy,i nie uzywać do tego absolutnie gazu-inaczej nie zapali-poeksperymentuj,gdyz nowy powinien chodzić- ale nie ma jak stara dobra DDR-owska produkcja-tam nie było takich problemów. Gażnik ten nie posiada ręcznego przelewania-tzw.tupfer,wiec należy otworzyć kranik no i trochę poczekać.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 20:16, 09 Lut 2015  
psycho-pablo2
******


Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa/Zawiercie
Płeć: Mężczyzna


czyli szans nie ma aby odpalił bez ssania? hmmm, popróbuję. Zdjąłem komorę pływakową, i nie podoba mi się zaworek igliczny, zacina się. Dysze drożne, skręcam, i działam dalej
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 20:20, 09 Lut 2015  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2517
Przeczytał: 30 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Zimny bez pół ssania nie weżmie !Oczywiście Masz 16 N 1-3.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 21:06, 09 Lut 2015  
psycho-pablo2
******


Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa/Zawiercie
Płeć: Mężczyzna


naturalnie, 16N1-3. Przypadkowo w rupieciach znalazłem gaźnik od jakiegoś innego simsona, używka, ale DDR o oznaczeniu 16N1-8. Na szybko przeczyściłem, i odpalił od strzała, aż się zdziwiłem. Odpaliłem ze ssaniem. Jutro na spokojnie jeszcze spróbuję odpalić ze ssaniem tego 16N1-3. Jeśli nie odpali, odsyłam. Silnik odpalany w temp pokojowej.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 22:09, 09 Lut 2015  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2517
Przeczytał: 30 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


16N1-8 pochodzi z Simsona S50,a różni się od Sperberowego iglicą i jej pozycją /czwarty rowek z góry/,dyszą wolnych obrotów.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 23:33, 10 Lut 2015  
psycho-pablo2
******


Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa/Zawiercie
Płeć: Mężczyzna


Piotrze, olej jaki lejesz do przekładni?
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Śro 20:17, 11 Lut 2015  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2517
Przeczytał: 30 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Mój silnik robił dobry kolega z Niemiec,na pytanie o olej,poszedł do samochodu,przyniósł butelkę oleju-jeszcze produkcji DDR i powiedział-wlej ten-i tak zrobiłem-wszystko jest ok,silnik pracuje jak szwajcarski zegarek,robiłem w międzyczasie silniki Sachsa i Zündappa, w obydwóch zastosowałem zalecany przez producenta olej przekładniowy SAE 80-zdecydowanie polecam,jak najbardziej nadaje się również do serii ptaków, i nie koniecznie musi to być Addinol !
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Śro 21:46, 11 Lut 2015  
psycho-pablo2
******


Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa/Zawiercie
Płeć: Mężczyzna


po ciężkich bojach silnik SR4-3 uruchomiony na dedykowanym gaźniku. Przeczyściłem gaźnik, musiał jakiś paproch podejść. Po założeniu tłumika, chodzi bardzo cichutko, równo, że aż się zdziwiłem. Kompresja 11bar, więc na mój gust, chyba dobra. Co prawda pochodził z 10 sekund, bo nie wiem ile i jaki jest olej w przekładni, dlatego pytałem. Zaleję olejem, wymyję, i na półeczkę, będzie czekał, aż się jakaś rama trafi.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Czw 21:25, 12 Lut 2015  
psycho-pablo2
******


Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Częstochowa/Zawiercie
Płeć: Mężczyzna


i się nacieszyłem moim sperberowskim silnikiem Smile jak się okazuje, ma 3 biegi.... cylinder+głowica są od sr4-3, ale reszta, hmmm. biegi raczej wchodzą dobrze, więc regulacja automatu jest zbędna, aby doszukiwać się niemożnosci zakleszczenia 4ki... wygląda to tak
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Czw 22:15, 12 Lut 2015  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2517
Przeczytał: 30 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Prawa pokrywa karteru też nie wygląda mi na oryginał sperberowski.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Pozostałe -> Pytanie o simson sperber Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
   
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin