Forum Simson Sr1, Sr2.  Strona Główna   Simson Sr1, Sr2.
Forum użytkowników Simson Sr1 oraz Sr2.
 


Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Powitalnia -> Per per per per
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
  Post Per per per per - Wysłany: Pon 20:13, 18 Sie 2014  
2n3055



Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów




Chciałbym aby tak perkotał mój SR2. Mam nadzieję iż nastąpi to niebawem.
A więc Witam Was serdecznie.
Domniemam, że jak większość z Was jestem zakręcony w stronę starszej motoryzacji.
Co prawda do tej pory miałem do czynienia z czterosuwowymi singlami na wał (AWO, R35, EMW) jednakże przygoda z Simsonikiem zapowiada się ciekawie.
Za każdym razem, przystępując do restauracji moto zdobywam wiedzę z literatury oraz oczywiście netu. I tym razem tak było - przygotowując się do procesu odbudowy SR natrafiłem na przedmiotowe forum.
Mam bardzo małe doświadczenie z dwusuwami, kilka lat temu odbudowałem Osę i choć dostrzegam wiele analogii, jak znam życie będę miał wiele pytań.
Liczę zakończyć proces odbudowy do końca roku, potem rejestracja na żółte tablice i w trasę... wokół komina.
Do zobaczenia na trasie
Very Happy Very Happy
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 6:48, 19 Sie 2014  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Witamy tranzystor mocy na naszym forum Smile
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 11:30, 19 Sie 2014  
Bladzik



Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna


Witam. Chętnie zobaczę fotografie Twojego RS jak i pozostałych motocykli.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 20:29, 19 Sie 2014  
2n3055



Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów




[b]
dropio napisał:
Witamy tranzystor mocy na naszym forum Smile


Duuuża klasa Kolego dropio. Very Happy
Pozostałym, mniej zainteresowanym elektroniką, forumowiczom wypada wyjaśnić iż 2n3055 jest po prostu symbolem tranzystora...
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 20:43, 19 Sie 2014  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Termin postawiłeś Sobie krótki-ale nigdy nie wiadomo,jakie możliwości tkwią w człowieku,więc życzę bliższych sukcesów w uruchamianiu starocia z DDR-powiem więcej-warto ! Na forum znajdziesz sporo informacji,ale w razie wątpliwości pytaj-zawsze można cokolwiek bliżej ustalić ! Dwusuwy są co prawda prymitywne,ale dobrze zrobione i obsługiwane potrafią sie odwdzięczyć !
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Śro 9:25, 20 Sie 2014  
2n3055



Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów




dropio masz rację w 100% - 2 suwy też są ciekawe i wbrew pozorom bardziej wymagające zachowania należytej staranności w składaniu i eksploatacji niż 4-suwy. Doświadczam tego obecnie z kapryśnym silnikiem. Very Happy
W kontekście terminu, złożenie moto determinuje wyłącznie galwanizernia - mam czekać dwa miesiące (chyba poszukam innej). Z SR2 zabawa zaczęła sie w sierpniu, oczywiście zgromadziłem wcześniej fundusz remontowy, którego pozostałości po zakończonej zabawie przekażę osobie potrzebującej. Obecnie mam pomalowane elementy w proszku, silnik złożony, koła zaplecione i bazując na dotychczasowym doświadczeniu z wcześniejszych zabaw z moto, termin jest możliwy do dotrzymania. No chyba, że silniczek mnie przerośnie….
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Śro 18:29, 20 Sie 2014  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Galwanizer,który wykona zlecenie w przeciągu tygodnia,narazi Cię jedynie na podwójne koszty chromowania-to zadanie trudno przyśpieszyć,-/prawdziwi fachowcy mają sporo pracy/, a jakość ocenisz po latach ! Silnik nie jest na tyle skomplikowany,aby pojawiły się problemy-ale jego osprzęt-gażnik i magneto,to zawsze wielka niewiadoma,i ostateczną ocenę jakości wykonanych operacji sprawdzić da się jedynie w sprawnym , gotowym do jazdy pojeżdzie, pod obciążeniem.,oraz po nagrzaniu.Powodzenia !!
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Czw 13:17, 21 Sie 2014  
2n3055



Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów




Mam już na koncie kilka odbudowanych jednośladów, niektóre zostały ukończone dwie dekady temu i jak dotąd nie zauważyłem różnicy w powłoce wykonanej w galwanizerni gdzie fanty przebywały tydzień czasu, a tej która przetrzymała mi je pół roku.
Większość powłok wykonana jest na miedzi, niemniej jednak posiadam jedno moto „pochromowane” w 1996 r kąpielą cyjankową na „czysty metal” (oczywiście w związku z szeregiem elektrochemicznym na warstewce niklu) i jak dotąd nie widzę różnicy (jeszcze nie łuszczy się). Niemniej jednak przygotowanie powierzchni, dla uzyskania oczekiwanego efektu musiało być perfekcyjne.
Osiągnięcie zadawalającego rezultatu przy nakładaniu powłok wymaga zachowania rygorów procesu technologicznego, a ten nie trwa dłużej niż kilka godzin.
Inną sprawą jest obłożenie warsztatu, które często nie wynika z wysokiej jakości świadczonych usług tylko obowiązującego cennika. Osobiście wolę dołożyć kilka złotych i uzyskać wynik z którego będę zadowolony.
Nadal walczę z oporną materią silnika. Jak pisałem iskra konia by zabiła, ustawiona dokładnie na 2,45 mm przed GMP. Gaźnik działa na MAW-ie. W ramach „spiskowej teorii dziejów” obecnie podejrzewam jeden z uszczelniaczy wału – wieczorem przekonam się – może sprężynka spadła…
Taki prosty silnik, i nie działa!!!


Ostatnio zmieniony przez 2n3055 dnia Czw 21:26, 21 Sie 2014, w całości zmieniany 2 razy
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Czw 16:15, 21 Sie 2014  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


"może sprężynka spadła"

Miałem też coś takiego,ale prosto się wymienia.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 18:01, 01 Wrz 2014  
2n3055



Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów




Udało się Very Happy Very Happy Very Happy silniczek rytmicznie perka. Jak zwykle przyczyną była bździna - "zgubił się" kawałek uszczelki karterów, który znajduje się na górze kolektorka dolotowego. Teraz ładnie terkocze, niemniej jednak od czasu do czasu, na wolnych obrotach gaśnie. Poprzedzone jest to wyraźnie słyszalnym wyładowaniem elektrycznym - możliwe iż zakupiłem miernej jakości kondensator.
Chciałbym precyzyjnie ustalić rok produkcji mojego moto (nr ramy 333144, silnika 393636). Doświadczenie z AWO wskazuje, że numery te powinny współgrać.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 18:44, 01 Wrz 2014  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


W AWO rzeczywiscie numery powinny byc identyczne,u Simsona to nie obowiązuje - motor ma zawsze numer wyższy niż rama,z numerów wynika,iż Twój pojazd wyprodukowany został w 1958 roku,mniejwięcej w pierwszym kwartale,silnik najprawdopodobnie wymieniony był w ramach gwarancji,pasuje w zasadzie,lecz numer jest trochę za wysoki/powinien być do ok.350xxx.
Kondensatory starej produkcji,nawet dzisiaj są zdecydowanie lepszej jakości,niż nowo wyprodukowane,zawsze są podejrzane,ale bardzo rzadko bywają uszkodzone,dlatego też najlepiej ich nie wyrzucać,gdyż zdarza się je przeprosić !
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 21:16, 01 Wrz 2014  
2n3055



Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów




dropio napisał:
pojazd wyprodukowany został w 1958 roku, mniej więcej w pierwszym kwartale

Dziękuję Ci bardzo i winszuję wiedzy. Very Happy
Gdzie dokopałeś się takich informacji?
Starałem się "przegrzebać" internet - ba, nawet miałem nadzieję dochować należytej staranności przy tej czynności i nic.
Very Happy
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 7:50, 02 Wrz 2014  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Mam swoje żródło,jedno orientacyjne,drugie szczgółowe.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 20:15, 02 Wrz 2014  
2n3055



Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów




dropio napisał:
Mam swoje żródło,jedno orientacyjne,drugie szczgółowe.
Cool Very Happy
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Powitalnia -> Per per per per Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

   
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin