Forum Simson Sr1, Sr2.  Strona Główna   Simson Sr1, Sr2.
Forum użytkowników Simson Sr1 oraz Sr2.
 


Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Kupię -> Wahacz tylny osłona łańcucha Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
  Post Wahacz tylny osłona łańcucha - Wysłany: Wto 0:46, 02 Mar 2010  
s-i-m-e-k
******


Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


Kupię wahacz tyny do SR2E (rok produkcji 62 lub wyżej) na ośkę 12mm.
Potrzebuję dobrą osłonę łańcucha do tego modelu ( nie ma tradycyjnego mocowania do osi wahacz tylnego tylko do wspornika na wahaczu tylnym)
Proszę fotki,
Pozdrawiam, Smile
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 8:51, 02 Mar 2010  
Przemek



Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Cieszyn
Płeć: Mężczyzna


Mam coś takiego:
-> [link widoczny dla zalogowanych]
10zł.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 16:45, 02 Mar 2010  
s-i-m-e-k
******


Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


Dzięki Przemku za info ale to nie o ten model mi chodzi.
Pozdrawiam, Smile
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 20:32, 02 Mar 2010  
SRmopLik
Administrator


Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 720
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: śląskie
Płeć: Mężczyzna


Krzysiu jutro pstryknę fotkę i rzucę tu, chyba mam to co Cię interesuje, tylko muszę sprawdzić czy na 12 ośkę, ale mocowanie przy wahaczu na osłonę na 100% jest, wahacz mam w bardzo ładnym stanie, ale sam jutro ocenisz.


Ostatnio zmieniony przez SRmopLik dnia Wto 20:33, 02 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Śro 0:12, 03 Mar 2010  
s-i-m-e-k
******


Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


No to super, jeśli ma mocowanie boczne to i powinny być ośki 12mm.
A może jest i osłona (nie ma otworu w miejscu osi wahacza)?
Dzięki Łukaszu.
Pozdrawiam, Very Happy
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Czw 20:11, 04 Mar 2010  
SRmopLik
Administrator


Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 720
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: śląskie
Płeć: Mężczyzna






Ośka 12mm
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Czw 22:03, 04 Mar 2010  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Krzysztofie ! Osłona łańcucha którą poszukujesz nie jest łatwa do pozyskania,gdyż u nas te modele nie były popularne i osłony praktycznie nie występują.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Czw 23:00, 04 Mar 2010  
s-i-m-e-k
******


Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


Witam Kolegów,
Dziękuję Łukaszu za fotki, oto mi chodzi. Pozostaje tylko strona formalna zagadnienia ale może o tym na boku.
Piotrze, mam osłonę, którą bez problemu da się uratować, ale gdyby była lepsza to dlaczego nie.
I jeszcze pytanie do naszego eksperta Piotra:
Dlaczego piszesz, że te modele były mało popularne? Czy z racji końcówki produkcji, czyli po prostu rzadkie, czy starsze wersje do nas trafiały?
Miały silnik z pedałami na kliny, nie było napisów Reinhmetal tylko Soemtron (mogłem zrobić błędy w nazwach - sorry), tylna lampa miała kołnierz z wyprofilowanym kształtem do gumy, wahacz inny (pokazany przez Łukasza), inna osłona łańcucha, osie kół 12mm, inne bębny - szczególnie tylny gdzie boczna pokrywa od strony zębatki zabezpieczała przed wpadnięciem łańcucha głęboko i niszczeniem wszystkiego co popadło. (piasty tez chyba inne, a łożyska?, jaki system nie wiem, bo jeszcze nie rozbierałem), no i bardzo nowoczesny aluminiowy podnóżek i co ciekawe, nie ma w nim pojemnika na baterie, stacyjka jest jak w SR2E (6 końcówek), sygnał wygląda tak samo ale chyba zasilanie ma z iskrownika, czyli nie jest 3v tylko 6V, zaś przełącznik świateł jak w MZ.
Myślę, że ten model to całkiem nowy temat - SR2E rocznik 62 i wyżej.
Chyba bez Piotra pomocy się nie obędzie. Rolling Eyes
Pozdrawiam, Very Happy
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 15:10, 05 Mar 2010  
SRmopLik
Administrator


Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 720
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: śląskie
Płeć: Mężczyzna


Krzysiu pisz na PW w sprawie wahacza i dogadamy się.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 22:05, 05 Mar 2010  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Wracając do tematu wachacza,pochodzi on z rocznika 63-64,-ostatnie stadium produkcji SR2,te roczniki stanowią rarytas na naszym rynku,gdyż niewiele ich było wyprodukowanych,a jeszcze mniej sprowadzonych do PRL,najważniejsze zmiany w tym modelu to inna rama,ponoć wzmocnioia,ale pruła się oczywiście jak w starszych modelach,wachacz tylny z dwoma silentblokami po boku,i jak napisał Krzysztof inne,zmodernizowane pokrywy piast, przełącznik świateł z cienkim pałąkiem mocującym.podnóżek alu stosowany był już w SR2e z roku 62,bardzo stabilny i nie odkrztałcający sie. Co do pozostałych wspomianych przez Krzysztofa elementów wyposażenia nie mam zdania,nie wydaje mi się,iż istniała wersja silnika,gdzie korby mocowane były na kliny /pomimo że posiadam takowy silnik,ale jeszcze go nie rozbierałem,więc nie potrafię powiedzieć,czy było to od fabryki,czy też czyjeś usprawnienie,ale to się kiedyś okaże,nie sądzę również iż sygnał mógł być zasilany napięciem AC 6V bo sygnały wydłużone miały zawsze zasilanie DC 3Vi te egzemplarze posiadały od fabryki pojemnik na dwie baterie R20. Osłona łańcucha w tym modelu- mocowanie przednie miała nie na osi tynego wachacza,a na dodatkowym małym wsporniku,przy pomocy małej śruby,nie podam wymiaru gdyż tego niestety nie wiem.Lampa tyna z rocznika 62 i póżniejszych stosowana była również w Schwalbe,i była zaadoptowana do SR2e,
jeśli ktoś z Was posiada taką,proszę sprawdzić, czy posiada ona od strony mocowania do tylnego błotnika cienki rowek-moja to ma-jest to ślad pochodzenia od Schwalbe,gdzie przez środek obydwu błotników przebiegał rant łączenia połówek błotników,osie piast 12mm jak najbardziej stosowane były już w SR2E i ich łożyskowanie również,napisy na bębnach to Simson-starsze modele to Renak lub w ogóle bez napisu,silnik na prawej pokrywie posiadał jak fachowo stwierdził Kolega napis Soemtron. To tyle co miałbym do dorzucenia w tym temacie,jednak nie należy zapominać w tym miejscu,że w czasach tych były niemałe problemy materiałowe,część pojazdów była produkowana na tzw.hałdę,i uzbrajano je póżniej w brakujące elementy tym, co dało się uzyskać,tak,że wszelkie odstępstwa od opisu są możliwe i nie stanowią o nieoryginalności mopedu.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 22:41, 05 Mar 2010  
s-i-m-e-k
******


Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


No i super Piotrze. Dzięki za wyjaśnienia. Już troszkę wiemy więcej na ten temat i oto chodzi.
Pozdrawiam. Very Happy
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Śro 19:13, 10 Mar 2010  
s-i-m-e-k
******


Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


O taką mi chodzi, tylko koszt całkowity nie do przyjęcia.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam Smile
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Śro 20:19, 10 Mar 2010  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Tak Krzysztofie ! To jest to,ale cena rzeczywiście nie jest normalna,ale......?
Wiem,że dałbyś radę,by wyglądało to jak nowe !
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Śro 22:26, 10 Mar 2010  
s-i-m-e-k
******


Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


Zobaczymy czy będą chętni. Tak jak pisałem mam osłonę ale ta jest chyba troszkę lepsza (jedna fotka i nie widać jej całej), więc będę musiał to przemyśleć.
Pozdrawiam Kolegów Smile
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 23:28, 21 Mar 2010  
s-i-m-e-k
******


Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna


Piotrze, znowu masz rację, guma lampy tylnej ma rowek po jej środku, tak jak pisałeś.
Osłonę udało mi się jakoś kupić ale jeszcze jej nie mam (nie ryzykowałem).
Z tymi korbami na kliny to sam nie jestem pewien, czy to oryginał czy jakaś przeróbka. Muszę rozebrać kartery (numer silnika 997771) i wyciągnąć wałek. Końce wałka maja średnicę 16mm, zaś korby od Komara 17mm i pojawia się problem skąd wziąć korby i jakie tam były?
W moim SR2E jest wałek na wielowpusty-standard (numer silnika 987xxx) i jest on z 1962 roku.
Nic z tego nie rozumiem, bo gdzie to do roku 1964. (kiedy skończyli produkcję SR2E?)
Pozdrawiam wszystkich Smile
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Kupię -> Wahacz tylny osłona łańcucha Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Idź do strony 1, 2  Następny
   
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin