Forum Simson Sr1, Sr2.  Strona Główna   Simson Sr1, Sr2.
Forum użytkowników Simson Sr1 oraz Sr2.
 


Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Galeria / Sr2 -> SR2E z 1962 - majówkowy zakup Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
  Post  - Wysłany: Nie 21:19, 21 Paź 2018  
gregor19781978
******


Dołączył: 18 Paź 2017
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: PP
Płeć: Mężczyzna


Nie ma za co
Zapozyczone z forum o rometach


Ostatnio zmieniony przez gregor19781978 dnia Nie 21:20, 21 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 19:00, 17 Lis 2018  
kaczka_k



Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna


Przerobiłem w kołach piasty na łożyska według Waszej pomocy, teraz to się kręcą Smile
Dziś próbowałem zamocować przednie koło i mam problem z ślimakiem prędkościomierza. Wcześniej był konus, który wraz z nakrętką który blokował ślimak. A teraz tego nie mam i mam pytanie czym przymocować ślimak aby się nie kręcił razem z kołem ?
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 12:16, 19 Lis 2018  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Napęd szybkościomierza jest na stałe zamontowany /zaciśnięty/ pomiędzy osią koła a lewym wahaczem - z tym nie powinno być problemów,gdyż po przeróbce należy uzupełnić brakujące elementy-nakrętki M10X1,podkładki M10,lub też dopasować tulejkę odpowiedniej długoiści,tak,aby zabierak napędu szybkościomierza obracał się lekko,a sam napęd został unieruchomiony.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 11:51, 25 Lis 2018  
kaczka_k



Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna


Koła zrobione, czy moped stoi na kołach no i dział napęd szybkościomierza.

Pytanie teraz o zasilanie tj, podłączenie puszki z bateriami. Jak rozumiem plus z puszki prowadzę bezpośrednio do sygnału a minus do przycisku sygnału ? Czyli do wiązki kabli (kupiłem gotową elektrykę) muszę dołożyć dwa nowe kable ?
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 18:38, 25 Lis 2018  
kaczka_k



Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna


Udało mi się znaleźć schemat instalacji dla SR2e poniżej link może komuś się przyda:

[link widoczny dla zalogowanych]

Teraz widzę że potrzeba jest stacyjka z 6 mocowaniami kabli. Ja ma w swoje tylko 4. Da się jakoś zrobić na takiej ?

Czy muszę kupić odpowiednią ? Jeżeli tak, ma ktoś taką na sprzedaż ? Albo czy taka może być i będzie pasować ?
[link widoczny dla zalogowanych]
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 18:50, 25 Lis 2018  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


""Da się jakoś zrobić na takiej ? ""

Oczywiście ! Dwa dodatkowe połączenia na płytce stacyjki zastąp kostką elektryczną,,można zastosować również w tym miejscu połączenia konektorowe, a w ostateczności przewody można polutować,i zaizolować.
Stacyjka z ostatniego linka -to jest to !
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 19:43, 25 Lis 2018  
kaczka_k



Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna


Racja można to zastąpić, nie pomyślałem o tym. Dziękuje za pomysł Panie Piotrze Smile
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 17:18, 09 Gru 2018  
kaczka_k



Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna


Udało się w końcu zamknąć temat nadwozia i elektryki (chyba).



Zacząłem rozkręcać silnik.
Mam pytania:
a) rozkręcać na części pierwsze magneto, czy tylko wyczyścić np. benzyną ? A magnez wyczyścić z rdzy drobnym papierem
b) jak zdemontować kabel z fajek (od cewki) ?
c) jak zweryfikować czy konieczny jest szlif ?
d) zauważyłem na wale luz (jeszcze się do niego fizycznie nie dostałem), czy można to jakoś jeszcze wyregulować czy może oznacza to konieczność wymiany ?
e) czym wyczyścić gaźniki i szczeliny w nim ? Nie chcę ich piaskować.
























 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 19:41, 09 Gru 2018  
MD2



Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: slaskie
Płeć: Mężczyzna


Na szybko - zacznij od umycia zaplonu w benzynie ekstakcyjnej lub w czyms podobnym,
kabel od strony fajki wykręcisz z gniazda a w gniezdzie bedziesz miał "iglice" którą wykrecisz śrubokretem i uwolnisz kabelek od strony cewki.
magnesy do koła są zalane żywicą lub czyms podobnym i raczej tego nie rozkręcisz bez zniszczenia - wymyj, wyczyść, wygłaszcz, pomaluj lub zostaw,
cylinder na szybko ocenisz czy do szlifu wizualnie czy nie ma tzw "progu" - tlok "dojeżdza" do gornej krawędzi tuleji wycierając próg,
tłok (widać ze ma rysy, przytarł sie) trzeba wyczyścic i dopiero ocenic jakie luzy na zamkach pierscieni, ale jesli cylinder do szlifu to musisz kupić nowy nadwymiarowy tłok w komplecie z pierścieniami
wał jak ma luz to albo nowy albo do regeneracji - tylko szukaj dobrego sprawdzonego fachmana ktory sie specjalizuje w oldtaimerach,
gaznik poprostu rozkręć, pięknie umyj-wyczyść i skręć, (nie dłub żadną igłą dysz!!!) nie szkiełkuj, nie piaskuj bo przedobrzysz i mozesz go rozkalibrowac i nie wyregulujesz go.

powodzenia, działaj
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 11:16, 10 Gru 2018  
kaczka_k



Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna


Kurcze pytając się czym wyczyści gaźnik miałem na myśli cylinder Smile. Tak jak pisałem nie chcę go piaskować, tylko spróbować jakoś doczyścić żeberka cylindra. Co sugerujecie ?

Co do czyszczenia tłoku - jakiś drobny papier ?

"ocenic jakie luzy na zamkach pierscieni" - nie wiem jak Smile
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 11:51, 10 Gru 2018  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Cylinder wyczyścisz szczotką metalową o długim "włosiu",a następnie można pomalować go farbą czarną odporną na temperaturę.TŁok Masz jakiś dziwny,napewno od Komara,ale z wyciętym dołem-coś podobnego jest radosną twórczością poprzedniego właściciela,tłok wypadało by wymienić na oryginalny,pasujący do cylindra,lub też na szlif.Luzy na zamkach ocenisz w następujący sposób;pierścienie zdemontujesz z tłoka i pojedyńczo włożysz do cylindra,popchniesz tłokiem /tak aby siedział we właściwej pozycji-nie krzywo/ i pomierzysz szczelinomierzem luz na zamku pierścienia-wartość graniczna zużycia pierścienia to 0,8 mm .Pomiaru dokonujesz w kilku miejscach cylindra.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 12:24, 10 Gru 2018  
kaczka_k



Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna


Panie Piotrze, patrząc pod kontem wymiany tłoka taki zestaw będzie pasował:
[link widoczny dla zalogowanych]
Bo jak rozumiem, jeżeli kupiłbym sam tłok, musiał bym zrobić szlif cylindra ? W przypadku powyższego zestawu nie muszę robić szlifu ?

Druga sprawa - wał, jeżeli są duże luzy to też raczej konieczny jest nowy ? Pytam się bo za jednym zamachem mogę zamówić:
[link widoczny dla zalogowanych]
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 14:47, 10 Gru 2018  
MD2



Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: slaskie
Płeć: Mężczyzna


powyzszy zestaw jest gotowy do załozenia + wał - to gotowy garnitur.

Potrzbujesz ocenic sam cylinder czy jest do szlifu czy nie i w tedy mozna myślec jaki tłok kupić. Tlok bedzie w komplecie ze sworzniem, zabezpieczeniami i pierscieniami.

Pytanie do Ciebie - czy cylinder ma widoczny i wyczuwalny wytarty "próg" ??? Jesli nie to trzeba ocenić luzy na zamkach pierscieni wg opisu Piotra.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 17:28, 10 Gru 2018  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Jeśli chcesz wstawić nowy garnitur-tj.nowy cylinder z tłokiem-ten zestaw możesz śmiało nabyć,a co do wału- skoro masz zdemontowany cylinder i tłok, -więc ustalenie czy wał nadaje się do dalszej eksploatacji nie stanowi problemu-sprawdzasz luz na korbowodzie-góra dól-tu nie powinno być luzu,oraz luz na boki-najlepiej jak luzu nie ma,ale jeśli jest minimalny,nie ma problemu,aby pracował dalej.W przypadku dużych luzów,możesz kupić wał z linku,oraz zmieniając łożyska,oraz simeringi praktycznie masz nówkę napęd !
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Sob 19:17, 15 Gru 2018  
kaczka_k



Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: Mężczyzna


Co do wału, mam luz nie w osi wału tylko na elemencie mocującym tłok tj. łapiąc go w miejscu mocowania tłoka poruszając nim lew-prawo jest luz/przeskok tak około 2-3mm.

Kartery wyczyszczone





Ostatnio zmieniony przez kaczka_k dnia Sob 19:18, 15 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Sr2 -> SR2E z 1962 - majówkowy zakup Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 5 z 9  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
   
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin