Mam kolejne pytanie Piotrze. Czy ten silnik o tej numeracji w Sr1 (brak napędu rowerowego) posiadał korby pedałów już krótsze czy dłuższe?
- Wysłany: Nie 18:43, 04 Lis 2018
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Nie zauwazyłem postu! Twój silnik powinien mieć korby krótsze.Dłuższe stosowano w Sr1 po to,aby łatwiej można skorzystać z napędu rowerowego.W sumie założyć możesz korby które posiadasz,nie ma żadnego problemu.
zaczynam pomału renowacje mojego SR1.
Silnik jest już po gruntownym remoncie. Części zostały posortowane. To co w patynie i oryginalne zostaje (tylna lampka, osie, żarówki, bieżnie, łożyska, bloki pedałów, linki zostaną zregenerowane, klamki, manetki). Reszta zostanie poddana lakierowaniu, chromowaniu i cynkowaniu. Szprychy dorobione wg oryginału u Bartnika. Pokrowiec siedzenia od Sr2 ale oryginalny uratowany u zaprzyjaźnionego szewca. Na osłonach gaźnika jeszcze oryginalny lakier wg którego zostanie dorobiony kolor. Pozostałości szparunków na obręczy pozwoli dobrać szerokość szparunków na obręczach.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez grisza78 dnia Nie 20:37, 23 Cze 2019, w całości zmieniany 3 razy
Mam pytanie. Posiadam oryginalne trzy linki: sprzęgła, biegów i hamulca. Pancerze linek, rurki, gwinty są w dobrym stanie. Inaczej ma się sprawa z samymi linkami w środku pancerza gdzie w dwóch przypadkach są pozrywane druciki. Mam się z zamiarem poddać je regeneracji. Czy opłaca się taki zabieg czy raczej postawić na współczesny wyrób. Zaznaczam że chciałbym mieć je w ładnej patynie w kolorze wchodzącym w złoty. Mam też instalację elektryczną która jest w bardzo dobrym stanie wraz koszulkami wchodzącymi w złoto, którą też mam zamiar wykorzystać.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy manetki SR1 były malowane czy polerowane?
[link widoczny dla zalogowanych]
- Wysłany: Pon 16:27, 24 Cze 2019
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Witam !
Odnośnie części z górnych fotek- podnóżek to niestety szrot,należałoby wymienić na nowy,może nie jest tani , lecz to ważny element,moped stać musi prosto i stabilnie,oraz unosić tylne koło na kilka centymetrów .Drugi element to dół przedniego błotnika-w większości pojazdów jest zrobiony jak u Ciebie-ucięty prosto,i to tyle,a powinien mieć kształt na dole podobny do tego na górze,można wykorzystać do skopiowania kształtu również błotnik tylny.Należy dorobić właściwą krztałtkę,i wlutować twardym lutem /mosiadz,srebro/.
Linki-Ładnie wyglądają pancerze,więc będą oryginały,a ponieważ są kompletne,linkarz nie ma problemu z dorobieniem właściwej ich długości-to najlepsza opcja jaką można sobie wymarzyć.
Instalacja elektryczna-zapewne wygląda to dobrze,ale pięćdziesięcioletnie kable należy wymienić na nowe,a zapakować je należy w stare oryginalne koszulki.
Przekrój przewodów to 0,75. Od tylnej lampki polecam pociągnąć dodatkowo przewód masowy,aby uniknąć niespodzianki z tylną żarówką.
- Wysłany: Pon 16:33, 24 Cze 2019
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Manetki pomalować najlepiej szarym podkładem epoksydowym.
Dodam jeszcze moje trzy grosze odnośnie tylnego wahacza.Prawa jego strona jest wygięta do góry /chodzi o mocowanie koła tylnego/ -jest to częsta przypadłość Simsonów, miejsce to należy podgrzać,a następnie wyprostować pozostawiając szparę 10,5 mm-najlepiej sprawdzać to wiertłem takiej właśnie średnicy,dobrze jest również skontrolować spawy na górze wahacza-w miejscu tym często spotyka się lużne spawy.Opisane miejsce /mocowanie koła/ jest istotne dla prawidłowego,poziomego ustawienia koła w wahaczu.
Tak wygląda nowa nieużywana manetka zmiany biegów w Sr1
[img][link widoczny dla zalogowanych] Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych][/img]
Ostatnio zmieniony przez dropio dnia Pon 18:32, 24 Cze 2019, w całości zmieniany 2 razy
Panie Piotrze.
Serdecznie dziękuje za bystre oko i cenne uwagi.
Oczywiście będzie wszystko zrobione według wskazań.
Dalsza część relacji z renowacji wkrótce.
- Wysłany: Pon 20:37, 24 Cze 2019
dropio ******
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: trójmiasto Płeć: Mężczyzna
Klamka manetki biegów jest metalowa-więc pochodzi z Komara,oryginał to alu.przypomniałem sobie jeszcze o tłumiku- ten z fotek pracował z Sr2,oryginał jedynki posiada sześć przegród blaszanych, a taka wersja ma swój niepowtarzalny klang.
Rzeczywiście ma jedną przegrodę. Ale był od początku przy tym modelu, z tego co opowiadał jeszcze dziadek. Możliwe jest, że z uwagi że jest to rocznikowo 1957 już ostatni model, montowano tłumiki od SR2?
Zapytam czy w współcześnie produkowanych zamiennikach tłumików SR1/2 znajdę taki z 6 przegrodami, czy raczej szukać po giełdach i ogłoszeniach?
Znalazłem coś takiego. Cały tłumik. Poprosiłem o rozebranie i przesłanie foto. Wygląda to tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Grisza
To jest to !!!
Dostałem kiedys od p. Piotrka (ktorego na marginesie SERDECZNIE POZDRAWIAM : ) taki link do przerobienia lub regeneracji tlumika z pieknym dzwiekiem - skorzystałem i dziele sie nim : )
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam simsonomaniakow : )
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 2 z 4
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach