Forum Simson Sr1, Sr2.  Strona Główna   Simson Sr1, Sr2.
Forum użytkowników Simson Sr1 oraz Sr2.
 


Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Galeria / Sr1 -> Mój SR1 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
  Post  - Wysłany: Wto 5:07, 23 Paź 2018  
grisza78
******


Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna


Mam kolejne pytanie Piotrze. Czy ten silnik o tej numeracji w Sr1 (brak napędu rowerowego) posiadał korby pedałów już krótsze czy dłuższe?
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 18:43, 04 Lis 2018  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Nie zauwazyłem postu! Twój silnik powinien mieć korby krótsze.Dłuższe stosowano w Sr1 po to,aby łatwiej można skorzystać z napędu rowerowego.W sumie założyć możesz korby które posiadasz,nie ma żadnego problemu.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Nie 20:23, 23 Cze 2019  
grisza78
******


Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna


Dzień dobry.

zaczynam pomału renowacje mojego SR1.
Silnik jest już po gruntownym remoncie. Części zostały posortowane. To co w patynie i oryginalne zostaje (tylna lampka, osie, żarówki, bieżnie, łożyska, bloki pedałów, linki zostaną zregenerowane, klamki, manetki). Reszta zostanie poddana lakierowaniu, chromowaniu i cynkowaniu. Szprychy dorobione wg oryginału u Bartnika. Pokrowiec siedzenia od Sr2 ale oryginalny uratowany u zaprzyjaźnionego szewca. Na osłonach gaźnika jeszcze oryginalny lakier wg którego zostanie dorobiony kolor. Pozostałości szparunków na obręczy pozwoli dobrać szerokość szparunków na obręczach.


[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez grisza78 dnia Nie 20:37, 23 Cze 2019, w całości zmieniany 3 razy
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 15:10, 24 Cze 2019  
grisza78
******


Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna


Mam pytanie. Posiadam oryginalne trzy linki: sprzęgła, biegów i hamulca. Pancerze linek, rurki, gwinty są w dobrym stanie. Inaczej ma się sprawa z samymi linkami w środku pancerza gdzie w dwóch przypadkach są pozrywane druciki. Mam się z zamiarem poddać je regeneracji. Czy opłaca się taki zabieg czy raczej postawić na współczesny wyrób. Zaznaczam że chciałbym mieć je w ładnej patynie w kolorze wchodzącym w złoty. Mam też instalację elektryczną która jest w bardzo dobrym stanie wraz koszulkami wchodzącymi w złoto, którą też mam zamiar wykorzystać.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 15:54, 24 Cze 2019  
grisza78
******


Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna


Czy manetki SR1 były malowane czy polerowane?
[link widoczny dla zalogowanych]
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 16:27, 24 Cze 2019  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Witam !

Odnośnie części z górnych fotek- podnóżek to niestety szrot,należałoby wymienić na nowy,może nie jest tani , lecz to ważny element,moped stać musi prosto i stabilnie,oraz unosić tylne koło na kilka centymetrów .Drugi element to dół przedniego błotnika-w większości pojazdów jest zrobiony jak u Ciebie-ucięty prosto,i to tyle,a powinien mieć kształt na dole podobny do tego na górze,można wykorzystać do skopiowania kształtu również błotnik tylny.Należy dorobić właściwą krztałtkę,i wlutować twardym lutem /mosiadz,srebro/.

Linki-Ładnie wyglądają pancerze,więc będą oryginały,a ponieważ są kompletne,linkarz nie ma problemu z dorobieniem właściwej ich długości-to najlepsza opcja jaką można sobie wymarzyć.

Instalacja elektryczna-zapewne wygląda to dobrze,ale pięćdziesięcioletnie kable należy wymienić na nowe,a zapakować je należy w stare oryginalne koszulki.
Przekrój przewodów to 0,75. Od tylnej lampki polecam pociągnąć dodatkowo przewód masowy,aby uniknąć niespodzianki z tylną żarówką.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 16:33, 24 Cze 2019  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Manetki pomalować najlepiej szarym podkładem epoksydowym.

Dodam jeszcze moje trzy grosze odnośnie tylnego wahacza.Prawa jego strona jest wygięta do góry /chodzi o mocowanie koła tylnego/ -jest to częsta przypadłość Simsonów, miejsce to należy podgrzać,a następnie wyprostować pozostawiając szparę 10,5 mm-najlepiej sprawdzać to wiertłem takiej właśnie średnicy,dobrze jest również skontrolować spawy na górze wahacza-w miejscu tym często spotyka się lużne spawy.Opisane miejsce /mocowanie koła/ jest istotne dla prawidłowego,poziomego ustawienia koła w wahaczu.

Tak wygląda nowa nieużywana manetka zmiany biegów w Sr1


[img][link widoczny dla zalogowanych] Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych][/img]


Ostatnio zmieniony przez dropio dnia Pon 18:32, 24 Cze 2019, w całości zmieniany 2 razy
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 18:32, 24 Cze 2019  
grisza78
******


Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna


Panie Piotrze.
Serdecznie dziękuje za bystre oko i cenne uwagi.
Oczywiście będzie wszystko zrobione według wskazań.
Dalsza część relacji z renowacji wkrótce.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pon 20:37, 24 Cze 2019  
dropio
******


Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 3001
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: trójmiasto
Płeć: Mężczyzna


Klamka manetki biegów jest metalowa-więc pochodzi z Komara,oryginał to alu.przypomniałem sobie jeszcze o tłumiku- ten z fotek pracował z Sr2,oryginał jedynki posiada sześć przegród blaszanych, a taka wersja ma swój niepowtarzalny klang.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Wto 16:11, 25 Cze 2019  
grisza78
******


Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna


Rzeczywiście ma jedną przegrodę. Ale był od początku przy tym modelu, z tego co opowiadał jeszcze dziadek. Możliwe jest, że z uwagi że jest to rocznikowo 1957 już ostatni model, montowano tłumiki od SR2?
Zapytam czy w współcześnie produkowanych zamiennikach tłumików SR1/2 znajdę taki z 6 przegrodami, czy raczej szukać po giełdach i ogłoszeniach?
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Śro 15:30, 26 Cze 2019  
grisza78
******


Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna


Znalazłem coś takiego. Cały tłumik. Poprosiłem o rozebranie i przesłanie foto. Wygląda to tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Śro 22:39, 26 Cze 2019  
pawlowski



Dołączył: 18 Gru 2015
Posty: 77
Przeczytał: 4 tematy


Płeć: Mężczyzna


Grisza
To jest to !!!
Dostałem kiedys od p. Piotrka (ktorego na marginesie SERDECZNIE POZDRAWIAM : ) taki link do przerobienia lub regeneracji tlumika z pieknym dzwiekiem - skorzystałem i dziele sie nim : )
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam simsonomaniakow : )
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Czw 7:38, 27 Cze 2019  
grisza78
******


Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna


Czyli rozumiem że mogę śmiało kupować ten tłumik?...
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 13:48, 28 Cze 2019  
pawlowski



Dołączył: 18 Gru 2015
Posty: 77
Przeczytał: 4 tematy


Płeć: Mężczyzna


Powiem tak - ja bym bral - wg mojej wiedzy jest ok
Ale ... najlepiej gdyby potwierdził Ci nasz guru p. Piotrek : )
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Post  - Wysłany: Pią 15:52, 28 Cze 2019  
grisza78
******


Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna


Właśnie z niecierpliwością czekam również i na jego opinię.
Tłumik mam zarezerwowany tak że nie ucieknie mi szybko.
 
Zobacz profil autora
Powrót do góry  

  Forum Simson Sr1, Sr2. Strona Główna -> Sr1 -> Mój SR1 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 4  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
   
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin